vart fixa tyg till skid jacka??

• Trådstartare Trådstartare pizzaaugust
  • Start datum Start datum
P

pizzaaugust

Guest
hej! min mamma ska göra en jacka åt mig som ska vara i typ gore-tex ialla fall vindtät jacka..

men de e inte en jacka jag e ute efter men vet ni vart jag får tag på tyg?

finns det en hemsida så e det ett +

okej.. jag får väll göra det men ni kan fortfarande få fortsätta att svara

Det fanns ett företag i Örebro som heter See Me & Save Me. Vet inte om dom finns kvar. Testa 019-6117982. Dom hade en massa olika skaltyger och fleece, dock inte gore-tex som är nästan omöjligt att få tag på.

/R

...dock inte gore-tex som är nästan omöjligt att få tag på...

och nästan omöjligt och sy sömmarna lika täta som tyget!

Som svar på din fråga Daniel Olsson: Nej.

Man tejpar sömmarna i gore-tex för att dölja de små, men dock, hålen som blir när man syr. Även om hålen är små kan de släppa igenom väta. Där av tejpen.

ok ska inte ta upp igen så efter detyta brev lägg ner o skriva på denna.(om ni inte måste.) jo asså... de funkar ju att sy eftersom dem gör det annars när de e gore-tex

vad jag har förstått så måste man ansöka om tillstånd av gore-tex för att få använda det. Dom vill inte att prylar med dålig kvalitet skall göra reklam för dom (kan ha helt fel, men det är vad jag har hört/läst lr nått liknande).

Peak har ju annars sitt hipe material som kanske kan vara lättare att få tag på, fyller väl ungefär samma funktion + kvalitet.

Precis Patrik, Gore säger iaf att de testar alla produkter innan de får säljas, alltså måste man säkert ingaå avtal om att inte sälja nåt utan att det först testats.

Men som Rasmus sa är nog Gore Tex överskattat, vore konstigt om ingen annan kommit på nåt lika bra, GoreTex har ju funnits sen Dackefejden.

okej nu tar jag upp detta även fast jag inte skulle..
gelendessprung jag ska inte direkt sälja dem...

och jag menade inte gore-tex utan nåt liknanade

Hej August! Vet att klättermusen sålde tyger när de fanns i Umeå, jag köpte kevlar förstärkning till byxorna en gång i tiden. Jag tror att Klättermusen har flyttat till Åre nu.

Skit i Gore-Tex materialen dessa plagg funkar skitdåligt i vinter jackor "blir bara en massa is på insidan av jackan när du börjar svettas" men skall du sy en regn jacka så.

Kolla om de har en tyg som är vindtätt det blir super i din nya jacka, dessutom får du en jacka som kan andas och du slipper frysa.

oj.. märkte nu att jag skrivit jacka.. de skall vara ett par byxor.. men de e ju samma matrial så de e väll ingen skillnad.

tack snake som svarar på min fråga o inte diskuterar om man kan sy i gore-tex eller inte.. :P

Finns en butik mellan Åre och Järpen i Mattmar som ska sälja gore-tex tyg och tejp till sömmarna. Vet att de gjorde det för ett tag sen men nu är jag inte säker.

Tillbaka
Topp