Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vart handlar ni skidprylar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1069572" data-attributes="member: 77701"><p>Hmm, en snabb titt i skidgarderoben som den ser ut nu ger följande utfall:</p><p></p><p>Ett par från Sport Conrad, ett par från Skistore, ett par från utförsäljning hos distributör och en snowboard som är köpt på plats i Frankrike.</p><p></p><p>Skidorna från Tysken var ett kap i slutet av en säsong, typ en tusing billigare än vad de hade kostat i butik i byn. Som jämförelse var prisskillnaden mellan skidorna jag köpte på Skistore och samma setup på Tysken närmast obefintlig, men då var det början på säsong och jag visste precis exakt vad det var jag ville ha och hade bestämt mig för att betala för just det.</p><p></p><p>Som jag ser det är näthandel bra om en antingen är ute efter "lite vadsomhelst" till schysst pris, eller vill ha något superspecifikt och det går snabbare att få via nätet än att be den lokala handlaren att ta hem. Jag har även fått känslan av att vissa märken och modeller oftare finns billigt online än andra.. men det kanske bara är jag.</p><p></p><p>Sen är det ju olika från person till person hur petig en är med sina åkdon – vissa blir glada av exempelvis en puderskida vilken som helst sålänge den stämmer någorlunda längd- och breddmässigt medan andra har tunnelseendet inställt på en viss modell. Oavsett var en väljer att handla bör det ju vara lättare för den mindre petige att hitta ett par tillfredsställande skidor pga mer openminded = större chans till bra deal.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1069572, member: 77701"] Hmm, en snabb titt i skidgarderoben som den ser ut nu ger följande utfall: Ett par från Sport Conrad, ett par från Skistore, ett par från utförsäljning hos distributör och en snowboard som är köpt på plats i Frankrike. Skidorna från Tysken var ett kap i slutet av en säsong, typ en tusing billigare än vad de hade kostat i butik i byn. Som jämförelse var prisskillnaden mellan skidorna jag köpte på Skistore och samma setup på Tysken närmast obefintlig, men då var det början på säsong och jag visste precis exakt vad det var jag ville ha och hade bestämt mig för att betala för just det. Som jag ser det är näthandel bra om en antingen är ute efter "lite vadsomhelst" till schysst pris, eller vill ha något superspecifikt och det går snabbare att få via nätet än att be den lokala handlaren att ta hem. Jag har även fått känslan av att vissa märken och modeller oftare finns billigt online än andra.. men det kanske bara är jag. Sen är det ju olika från person till person hur petig en är med sina åkdon – vissa blir glada av exempelvis en puderskida vilken som helst sålänge den stämmer någorlunda längd- och breddmässigt medan andra har tunnelseendet inställt på en viss modell. Oavsett var en väljer att handla bör det ju vara lättare för den mindre petige att hitta ett par tillfredsställande skidor pga mer openminded = större chans till bra deal. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vart handlar ni skidprylar?
Tillbaka
Topp