Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vart handlar ni skidprylar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1069602" data-attributes="member: 13863"><p>Nej, skidprylar är inte billigare på nätet ... de flesta butiker håller samma pris i sin butik som vid näthandel. Däremot går det ofta att hitta betydligt bättre priser i Tyskland, England, Frankrike, Österrike och Spanien än i Sverige. Men när du skriver "billigare på nätet" utgår jag att du menar inköp från utlandet och det är ju få av oss som åker ner till exempelvis Munchen för att handla skidor. ;-)</p><p></p><p>I första hand tycker jag man ska handla i sin lokala skidbutik, men tyvärr, är ofta priset så högt att det inte motiverar den extra service man kan få (ibland är faktiskt den lokala servicen totalt värdelös) eller att de grejor jag vill ha helt enkelt inte finns tillgängliga.</p><p></p><p>Jag har under de senaste 15 åren handlat en hel del skidor från Tyskland. I första hand från SportConrad och Bittl. Mina erfarenheter är överlag mycket goda och jag har inte haft problem någon gång, men å andra sidan har jag inte heller behövt reklamera något. Varken SC eller Bittl är några små källarhandlare utan etablerade sporthandlare med stora butiker. Det här är bara två exempel av ett stort antal mycket seriösa butiker i Europa.</p><p></p><p>Prisskillnaden Tyskland (som exempel) jämfört med Sverige varierar kraftigt beroende på produkt och varumärke. På vissa saker finns det stora pengar att spara och på vissa kan priset vara högre i Tyskland. Men på just skidor tycks det som de flesta Svenska butiker ligger på riktpriset på årets modeller medan de Tyska butikerna i allmänhet ligger betydligt under denna nivå.</p><p></p><p>Ett exempel. För säsongens modell av Völkl RTM 84 UVO tar SC 599 Euro (inkl.frakt just nu) vilket motsvarar omkring 5 600 kr. För exakt samma skida tar Skistore 7 995 kr, Skistar Conceptstore 7 999 kr, och Skibahnhof 7 400 kr. </p><p></p><p>Så valet är ditt. Vet du vad du behöver och du kan klara dig utan lokal service finns det ofta en bra slant att spara på näthandel inom EU.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1069602, member: 13863"] Nej, skidprylar är inte billigare på nätet ... de flesta butiker håller samma pris i sin butik som vid näthandel. Däremot går det ofta att hitta betydligt bättre priser i Tyskland, England, Frankrike, Österrike och Spanien än i Sverige. Men när du skriver "billigare på nätet" utgår jag att du menar inköp från utlandet och det är ju få av oss som åker ner till exempelvis Munchen för att handla skidor. ;-) I första hand tycker jag man ska handla i sin lokala skidbutik, men tyvärr, är ofta priset så högt att det inte motiverar den extra service man kan få (ibland är faktiskt den lokala servicen totalt värdelös) eller att de grejor jag vill ha helt enkelt inte finns tillgängliga. Jag har under de senaste 15 åren handlat en hel del skidor från Tyskland. I första hand från SportConrad och Bittl. Mina erfarenheter är överlag mycket goda och jag har inte haft problem någon gång, men å andra sidan har jag inte heller behövt reklamera något. Varken SC eller Bittl är några små källarhandlare utan etablerade sporthandlare med stora butiker. Det här är bara två exempel av ett stort antal mycket seriösa butiker i Europa. Prisskillnaden Tyskland (som exempel) jämfört med Sverige varierar kraftigt beroende på produkt och varumärke. På vissa saker finns det stora pengar att spara och på vissa kan priset vara högre i Tyskland. Men på just skidor tycks det som de flesta Svenska butiker ligger på riktpriset på årets modeller medan de Tyska butikerna i allmänhet ligger betydligt under denna nivå. Ett exempel. För säsongens modell av Völkl RTM 84 UVO tar SC 599 Euro (inkl.frakt just nu) vilket motsvarar omkring 5 600 kr. För exakt samma skida tar Skistore 7 995 kr, Skistar Conceptstore 7 999 kr, och Skibahnhof 7 400 kr. Så valet är ditt. Vet du vad du behöver och du kan klara dig utan lokal service finns det ofta en bra slant att spara på näthandel inom EU. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vart handlar ni skidprylar?
Tillbaka
Topp