Vart i Alperna ska man åka?

Tove94

Ny medlem
Hej!

Jag och min pojkvän vill gärna spendera en vecka i Alperna nu i vinter. Eftersom det finns ett hav av platser att välja mellan och eftersom ingen av oss har varit där förut så vore det grymt med lite hjälp på traven.

Vi vill gärna bo på ett hyfsat fräscht hotell med bra restaurangutbud i närheten. Skidåkningen är såklart prio ett (där jag föredrar pistade backar) och vi behöver inte ha något speciellt bra nattliv utan en bra afterski duger. Vi åker från Stockholm, Arlanda efter jul och kommer förmodligen vara där över nyår.

Vore väldigt uppskattat med lite förslag och egna erfarenheter av era bästa platser i Alperna!

Senast ändrad:
On ni vill bo "på ett hyfsat fräscht hotell", och just på nyårstiden, ni måste vara rika som fan! Och, när ni är rika som fan, jag rekommenderar Verbier i Schweiz, Cortina i Italien eller Lech i Österrike.

Verkliga hotellen brukar vara dyra överallt på Alperna.

Men nu finns det inte se mycket snö på Alperna, se titta på Sölden i Österrike, eller Obergurgl.

Senast ändrad:
Först och främst, vi är inte rika som fan.

Jag vet att det är som dyrast vid nyår men vi har ingen annan vecka att välja på eftersom det är svårt för oss att hitta tid då båda kan ha semester. Vi vill ju helst komma undan så billigt som möjligt men utan att bo på ett skithotell.

Så du rekommenderar alltså att spara Alpresan till nån annat tillfälle? Är ju inte så kul att åka dit när det inte är snö...

Tack för tipsen!

Hej, nej nej nej.

Men skippa hotellen, hotellen är svindyra! Om ni skall rEsa till Österrike, leta efter privatzimmer, dom brukar vara billiga. Om det står "hotell" i namnet, se kostar det mycket. Leta efter privatzimmer, eller pension.

Så, leta efter privatzimmer eller pension t.ex. i Sölden, där finns redan snö. Du kan fråga t.ex. här http://astoria-soelden.at/winter/

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp