Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart i alperna ska vi åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wasabi" data-source="post: 1038768" data-attributes="member: 101220"><p>Rekommenderar 4 Vallees med Verbier Nendaz mfl. Förvisso i franska delen av Schweiz. Bo i Nendaz, där finns gott om lägenheter. Man kommer sen enkelt ut i systemet via liftar eller skidbuss. Fallhöjd finns så det räcker till från Mont Fort. Har varit där flera gånger med mina barn som är 12 o 14 år och gillar att stå på i backarna. Inte överdrivet branta backar men de räcker till. Sedan finns en del "Freetracks" som är kontrollerad offpist, som oftast består av puckelpist. Offpiståkningen är ju välkänd, bara att söka här på Freeride.</p><p>Logistiken dit är enkel med flyg till Geneve och sedan 2 h tåg till Sion direkt från Geneve flygplats. 30 min buss upp på berget och man är framme.</p><p>Ett annan bra ort i närheten av Geneve, 1,5 h transfer, är Chatel, i Portes de Soleil. Ligger lägre men i vecka 7 borde det inte vara något problem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wasabi, post: 1038768, member: 101220"] Rekommenderar 4 Vallees med Verbier Nendaz mfl. Förvisso i franska delen av Schweiz. Bo i Nendaz, där finns gott om lägenheter. Man kommer sen enkelt ut i systemet via liftar eller skidbuss. Fallhöjd finns så det räcker till från Mont Fort. Har varit där flera gånger med mina barn som är 12 o 14 år och gillar att stå på i backarna. Inte överdrivet branta backar men de räcker till. Sedan finns en del "Freetracks" som är kontrollerad offpist, som oftast består av puckelpist. Offpiståkningen är ju välkänd, bara att söka här på Freeride. Logistiken dit är enkel med flyg till Geneve och sedan 2 h tåg till Sion direkt från Geneve flygplats. 30 min buss upp på berget och man är framme. Ett annan bra ort i närheten av Geneve, 1,5 h transfer, är Chatel, i Portes de Soleil. Ligger lägre men i vecka 7 borde det inte vara något problem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart i alperna ska vi åka?
Tillbaka
Topp