Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vart i Norge ska vi åka vecka 9?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KalleBackeus" data-source="post: 1307038" data-attributes="member: 167176"><p>Vi (två vuxna och två barn) var i Hemsedal v. 9 i år. Visst var det en del folk, men jag blev väldigt positivt överraskad av att det inte var mer folk än det var. Oftast bara någon/några minuter i liftkö, och som mest under 10 min (tidigt på morgonen i Lodge Express). Klart bättre än svenska fjällen motsvarande tidpunkt. Det är längre att köra än Norefjell som vi också testat tidigare, men åkningen är enligt min mening klart bättre, systemet avsevärt större och topptursmöjligheterna klart mer intressanta. Så jag åker gärna tillbaka till Hemsedal igen.</p><p></p><p>Edit: ett upplägg vi tyckte funkade bra var att inte boka full vecka för boendet, och ta en hotellnatt i Oslo på vägen hem. Boendet i Hemsedal blev något billigare, vilket givetvis åts upp av kostnaden för hotellet i Oslo. Den stora fördelen var att vi kunde åka skidor hela sista dagen samtidigt som vi slapp köra hela vägen tillbaka till Sthlm i ett svep.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KalleBackeus, post: 1307038, member: 167176"] Vi (två vuxna och två barn) var i Hemsedal v. 9 i år. Visst var det en del folk, men jag blev väldigt positivt överraskad av att det inte var mer folk än det var. Oftast bara någon/några minuter i liftkö, och som mest under 10 min (tidigt på morgonen i Lodge Express). Klart bättre än svenska fjällen motsvarande tidpunkt. Det är längre att köra än Norefjell som vi också testat tidigare, men åkningen är enligt min mening klart bättre, systemet avsevärt större och topptursmöjligheterna klart mer intressanta. Så jag åker gärna tillbaka till Hemsedal igen. Edit: ett upplägg vi tyckte funkade bra var att inte boka full vecka för boendet, och ta en hotellnatt i Oslo på vägen hem. Boendet i Hemsedal blev något billigare, vilket givetvis åts upp av kostnaden för hotellet i Oslo. Den stora fördelen var att vi kunde åka skidor hela sista dagen samtidigt som vi slapp köra hela vägen tillbaka till Sthlm i ett svep. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vart i Norge ska vi åka vecka 9?
Tillbaka
Topp