Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vart i Norge ska vi åka vecka 9?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1307069" data-attributes="member: 146777"><p>Vet inte om jag fick fel bild av hemsedal, men de 4 gånger jag varit där tyckte jag det var mest fullt med party och ölsugba jobbkonpisar från göteborg och Malmö. Inte direkt det jag skulle leta efter för en familjvecka.</p><p>Så man ska nog iaf försöka hitta boende långt upp och lite ifrån centrumet nere. </p><p>Sen tyckte jag också att det alltid var rätt mycket kö vi 6 stolsliften. Men klart trevligt och nästan inga köer när man kom upp och körde de andra liftar. </p><p>Området är fint. Massor med tur och offpiståkning. Dock ska man tänka efter lite. Bergen är branta där, så lavinfaran är lite högre än man oftast är van vid.</p><p>Gausta är en favorit. Men mycket, mycket mindre än hemsedal. Gaustatoppen ska inte räknas in som liftburen (dels gäller inte liftkortet där och dels tar det ju evigheter att komma upp), men är såklart en toppen turberg. Finns fina mindre turer också där. Men stor är det inte. Finns utmärkt fina backar dock. Vindkänsligt. Stänger de sittliften rivs hela systemet isär. Men en helt annan känsla i gausta än i hemsedal. Man bor långt upp, det är lungt och fint,utan party osv. Dvs för en semester med familjen hade jag valt gausta före hemsedal.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1307069, member: 146777"] Vet inte om jag fick fel bild av hemsedal, men de 4 gånger jag varit där tyckte jag det var mest fullt med party och ölsugba jobbkonpisar från göteborg och Malmö. Inte direkt det jag skulle leta efter för en familjvecka. Så man ska nog iaf försöka hitta boende långt upp och lite ifrån centrumet nere. Sen tyckte jag också att det alltid var rätt mycket kö vi 6 stolsliften. Men klart trevligt och nästan inga köer när man kom upp och körde de andra liftar. Området är fint. Massor med tur och offpiståkning. Dock ska man tänka efter lite. Bergen är branta där, så lavinfaran är lite högre än man oftast är van vid. Gausta är en favorit. Men mycket, mycket mindre än hemsedal. Gaustatoppen ska inte räknas in som liftburen (dels gäller inte liftkortet där och dels tar det ju evigheter att komma upp), men är såklart en toppen turberg. Finns fina mindre turer också där. Men stor är det inte. Finns utmärkt fina backar dock. Vindkänsligt. Stänger de sittliften rivs hela systemet isär. Men en helt annan känsla i gausta än i hemsedal. Man bor långt upp, det är lungt och fint,utan party osv. Dvs för en semester med familjen hade jag valt gausta före hemsedal. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vart i Norge ska vi åka vecka 9?
Tillbaka
Topp