Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vart kan jag hitta min stulna skidutrustning i No?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mustbeandrea" data-source="post: 942951" data-attributes="member: 132480"><p>Tillåt mig rage-a på vissa...</p><p></p><p>För det första har ni inte en jävla aning om hur mitt liv har sett ut den senaste tiden. På vilka grunder jag inte har tecknat den där förbannade försäkringen. (Förutom snålhet och lathet, som egentligen bara är svepskäl för något annat som ni inte har med att göra!)</p><p></p><p>Med att ha bott i min lya "ett bra tag" menas med att jag bott här ett år. Eller ja, sedan i maj 2011. Innan dess stod jag skriven på en adress utomlands.</p><p></p><p>Hanken. Att skriva att jag "överväger bedrägerisbrott" för att jag tyckte det hade varit en bra idé kan jag fan inte på något vis få ihop. Jag hade ALDRIG fått för mig att göra något sådant, dels för att jag föraktar oärlighet och dels för att jag, som sagt, har haft en mycket "juridisk" uppväxt, och stor koll på vad som är rätt och fel. Det innebär att jag INTE bara hade mina föräldrar som bromskloss.(eller i detta fall förälder, eftersom en av dem inte längre finns i livet.) </p><p>Att bli kallad hycklare är ungefär det mest kränkande jag hade kunnat få höra. Vidrigt!</p><p></p><p>Och som sagt, det finns högre faktorer som gjort att jag inte tagit mig tid för att skaffa försäkringen. Dock är det väldigt personligt, och inget jag gärna skriver om. Det tillhör fritidspsykologernas avdelningar på familjeliv.</p><p></p><p>Så 1. Jag tänker inte göra något bedrägeri. Jag tänker heller inte uppmana någon jag känner att genomföra ett bedrägreri. Det blir helt enkelt inga bedrägeri gjorda med min vetskap. Alls.</p><p></p><p>2. Jag kommer givetvis skaffa den där förbaskade försäkringen så småningom, när jag har landat i den situation jag befinner mig i. </p><p></p><p>Och så slutligen, 3. Jag gjorde denna tråden för att få tips om hur jag kanske kunde spåra mina grejer, om tjuven lagt upp mina saker på något som motsvarar blocket... Jag tänkte också att det vore bra att göra en sånhär tråd, då många av er är "hel-hajj" i sporten, och kanske har ett extra öga öppet efter något som är, eller hade kunnat vara, min utrustning framöver...</p><p></p><p>Försäkringsfrågan är numera död, och det är inte lönt att ni frågar mer om det. Jag är helt oförsäkrad. Period.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mustbeandrea, post: 942951, member: 132480"] Tillåt mig rage-a på vissa... För det första har ni inte en jävla aning om hur mitt liv har sett ut den senaste tiden. På vilka grunder jag inte har tecknat den där förbannade försäkringen. (Förutom snålhet och lathet, som egentligen bara är svepskäl för något annat som ni inte har med att göra!) Med att ha bott i min lya "ett bra tag" menas med att jag bott här ett år. Eller ja, sedan i maj 2011. Innan dess stod jag skriven på en adress utomlands. Hanken. Att skriva att jag "överväger bedrägerisbrott" för att jag tyckte det hade varit en bra idé kan jag fan inte på något vis få ihop. Jag hade ALDRIG fått för mig att göra något sådant, dels för att jag föraktar oärlighet och dels för att jag, som sagt, har haft en mycket "juridisk" uppväxt, och stor koll på vad som är rätt och fel. Det innebär att jag INTE bara hade mina föräldrar som bromskloss.(eller i detta fall förälder, eftersom en av dem inte längre finns i livet.) Att bli kallad hycklare är ungefär det mest kränkande jag hade kunnat få höra. Vidrigt! Och som sagt, det finns högre faktorer som gjort att jag inte tagit mig tid för att skaffa försäkringen. Dock är det väldigt personligt, och inget jag gärna skriver om. Det tillhör fritidspsykologernas avdelningar på familjeliv. Så 1. Jag tänker inte göra något bedrägeri. Jag tänker heller inte uppmana någon jag känner att genomföra ett bedrägreri. Det blir helt enkelt inga bedrägeri gjorda med min vetskap. Alls. 2. Jag kommer givetvis skaffa den där förbaskade försäkringen så småningom, när jag har landat i den situation jag befinner mig i. Och så slutligen, 3. Jag gjorde denna tråden för att få tips om hur jag kanske kunde spåra mina grejer, om tjuven lagt upp mina saker på något som motsvarar blocket... Jag tänkte också att det vore bra att göra en sånhär tråd, då många av er är "hel-hajj" i sporten, och kanske har ett extra öga öppet efter något som är, eller hade kunnat vara, min utrustning framöver... Försäkringsfrågan är numera död, och det är inte lönt att ni frågar mer om det. Jag är helt oförsäkrad. Period. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vart kan jag hitta min stulna skidutrustning i No?
Tillbaka
Topp