Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vart kan jag prova/köpa hardboots till snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rednil" data-source="post: 942511" data-attributes="member: 132490"><p>Det är väl troligtvis bara alpinepunk som kan ha något som går att prova.</p><p>Jag stod i samma postition för ca 4 år sen jag chansade och handlade på internet, ingenting jag ångrat men jag kanske hade tur. Det finns ju inte så mycket att välja på vad gäller pjäxor så... Det blir bara storleken kvar :/</p><p>Begagnat finns på ebay.de.</p><p></p><p>Med softboots på en alpinbräda lär man nog upp på väldigt höga vinklar för att inte få boot out om man vill kunna kanta någonting jag tror inte det finns några softboot grejer som kan ge det stöd som behövs för det.</p><p></p><p>När jag åkte softboots åkte jag 50-45 grader på en 25cm bräda för att inte få boot out (Mondo 28,5). Drar man av 5 cm på midjan blir nog vinklarna hemska. <då är det nog bättre att gå på en riktig bx-bräda.</p><p></p><p>Det finns även färdiga distanser för softboot bindningar, palmer pls eller bomber power plate: <a href="http://bomberonline.3dcartstores.com/Power-Plate-System--available-February-2012_p_181.html" target="_blank">http://bomberonline.3dcartstores.com/Power-Plate-System--available-February-2012_p_181.html</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rednil, post: 942511, member: 132490"] Det är väl troligtvis bara alpinepunk som kan ha något som går att prova. Jag stod i samma postition för ca 4 år sen jag chansade och handlade på internet, ingenting jag ångrat men jag kanske hade tur. Det finns ju inte så mycket att välja på vad gäller pjäxor så... Det blir bara storleken kvar :/ Begagnat finns på ebay.de. Med softboots på en alpinbräda lär man nog upp på väldigt höga vinklar för att inte få boot out om man vill kunna kanta någonting jag tror inte det finns några softboot grejer som kan ge det stöd som behövs för det. När jag åkte softboots åkte jag 50-45 grader på en 25cm bräda för att inte få boot out (Mondo 28,5). Drar man av 5 cm på midjan blir nog vinklarna hemska. <då är det nog bättre att gå på en riktig bx-bräda. Det finns även färdiga distanser för softboot bindningar, palmer pls eller bomber power plate: [URL]http://bomberonline.3dcartstores.com/Power-Plate-System--available-February-2012_p_181.html[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vart kan jag prova/köpa hardboots till snowboard?
Tillbaka
Topp