Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vart kan jag testa Salomon BBR?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 1004107" data-attributes="member: 46762"><p>Det är en klar skillnad mellan 8.9 och 10.0. </p><p>BBR 8.9 förstår jag att folk älskar eller ogillar, man måste ha en åkstil som passar skidan alternativt vara så pass duktig åkare att man kan känna in skidan och anpassa sig lite.</p><p>10.0 tycker jag är mer en vanlig skida och jag gillar den verkligen skarpt. Jag drog några rappa åk (med 184cm) under skidtestet i Åre från högzon ända ner och hittade inte mycket att klaga på... Det jag verkligen vill ge komplimang för är den grymma känslan. Otroligt lättjobbad skida! Sen är radien sådär lagom stor för en allroundskida och det är ordentligt med bredd i brättet för att ge flyt och kötta över-egenskaperna som man vill ha.</p><p></p><p>Salomon Brand Store i Sthlm har både 8.9 och 10.0 som demoskidor (flesta längderna) då det verkligen är skidor som kan vara skönt att testa innan man slår till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 1004107, member: 46762"] Det är en klar skillnad mellan 8.9 och 10.0. BBR 8.9 förstår jag att folk älskar eller ogillar, man måste ha en åkstil som passar skidan alternativt vara så pass duktig åkare att man kan känna in skidan och anpassa sig lite. 10.0 tycker jag är mer en vanlig skida och jag gillar den verkligen skarpt. Jag drog några rappa åk (med 184cm) under skidtestet i Åre från högzon ända ner och hittade inte mycket att klaga på... Det jag verkligen vill ge komplimang för är den grymma känslan. Otroligt lättjobbad skida! Sen är radien sådär lagom stor för en allroundskida och det är ordentligt med bredd i brättet för att ge flyt och kötta över-egenskaperna som man vill ha. Salomon Brand Store i Sthlm har både 8.9 och 10.0 som demoskidor (flesta längderna) då det verkligen är skidor som kan vara skönt att testa innan man slår till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vart kan jag testa Salomon BBR?
Tillbaka
Topp