Vart kan man hyra bra snowboards i Serre Chevalier

b0nkiE

Ny medlem
Hej!

Som rubriken lyder skulle jag vilja ha lite tips om vart man kan hyra bra utrustning i Serre Chevalier.

Varför? Jo nu är det så att jag har en klantig farsa som glömde att boka in extrabagage på flyget och kan inte ta med mig egen utrustning ner.

Så är det någon som vet någon uthyrare som har ett bra sortiment av brädor att välja mellan helst sådana som ska funka bra i park skriv gärna ett givande inlägg i tråden!

puss&kram

Tjena,

var i Chevalier förra året och hyrde på ett ställe som hette First Floor (ligger i Villenueve). Sjukt grym personal som verkligen visste vad dom snackade om och utrustningen var epic!

/r

det finns en riktigt trevlig affär i montier-les-bains också, har burton, libtech?, dupraz och furlan.

jag var riktigt sugen på att prova en furlan bräda men det blev inte av...

okeej tack för svaren! :) jag hoppas på att first floor finns kvar det verkar grymt! :)

Och om ni kommer på något mer att tillägga med rolig info om serre chevalier skriv gärna mer. Det kan gälla allt från hyra till bästa backen hur parkerna är och hur festerna är såklart ! :D om det är värt att ta med brorsan med ut på en barrunda eller om man ska nöja sig med en eller ett par öl på afterskin tillsammans med pappa :D

Det kostar 100kr extra att boka extrabagage på flygplatsen, bara så att du vet. Så du kan fortfarande ta med din egen bräda. Ta med egna bindningarna annars!

okeej aah men när vi skulle boka hemifrån så stod det att det var fullt på planet och inte fanns plats för extrabagage. men det är nog värt en chansning att ta med sig brädan och hoppas på att det går att boka in extrabagage på plats! :)

Tillbaka
Topp