Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Vart ligger Åres Gräddhylla?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="limegreen" data-source="post: 996444"><p>i centrala åre e alltid lite klurigt, å det kan oxå vara kostsamt.</p><p></p><p>jag tror de flesta får sina boenden genom kontakters kontakter,</p><p>släkt/vänner lr annan typ av tips. dvs de annonser som ex. dyker </p><p>upp på blocket lr åre-sajten are.cc kan det vara stor efterfrågan på, </p><p>alltså blir upptagna fort.</p><p></p><p>det finns mycket säsongs-boenden i åre-dalen som aldrig dyker upp</p><p>genom annonser. att vara i trakten några dagar under tiden maj - </p><p>augusti å knacka dörr är därför en god idé (så har jag fått tag på andrahands-</p><p>boenden vid ett flertal tillfällen, även i åre). </p><p></p><p>som sagt tidigare kan centrala åre vara svårt, därför tycker jag tegefjäll, duved,</p><p>björnänge samt björnen e bra alternativ. de har ju dessutom hyfsat god förbindelse</p><p>med åre genom skidbussarna. har man bil skulle jag lätt välja björnänge/såå pga</p><p>lugnet å friden man får där. men vill man ha nära till krogen å inte lägga alltför mycket</p><p>på taxi så är nog centrala åre det bästa. om det krisar: undersåker, hålland, järpen. </p><p></p><p>* släng in en annons med presentation + bild på are.cc att de söker inför 13/14.</p><p>* vill de ha något i centrala åre så skulle jag börja kika redan nu, så ni har att välja på.</p><p>då skulle jag t.ex. höra med medlemmar här på freeride som redan nu hyr i centrala åre</p><p>ifall du kan få kontaktuppgift till deras värd - en bra början! </p><p>* i tott hotell finns bostadsrätter som folk hyr ut. nedanför, kring, samt ovanför (vägen upp mot fjällgården) tott hotell finns oxå "smarriga" bostadsrätter som antagligen finns för uthyrning (tottvägen, hummelvägen). även på vägen tottens by vet jag att folk hyr ut. sedan vet jag att säsongare har hyrt i ena huset intill dippan.</p><p>* prova oxå att söka i forumet efter andra äldre trådar/inlägg som just behandlar detta. lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="limegreen, post: 996444"] i centrala åre e alltid lite klurigt, å det kan oxå vara kostsamt. jag tror de flesta får sina boenden genom kontakters kontakter, släkt/vänner lr annan typ av tips. dvs de annonser som ex. dyker upp på blocket lr åre-sajten are.cc kan det vara stor efterfrågan på, alltså blir upptagna fort. det finns mycket säsongs-boenden i åre-dalen som aldrig dyker upp genom annonser. att vara i trakten några dagar under tiden maj - augusti å knacka dörr är därför en god idé (så har jag fått tag på andrahands- boenden vid ett flertal tillfällen, även i åre). som sagt tidigare kan centrala åre vara svårt, därför tycker jag tegefjäll, duved, björnänge samt björnen e bra alternativ. de har ju dessutom hyfsat god förbindelse med åre genom skidbussarna. har man bil skulle jag lätt välja björnänge/såå pga lugnet å friden man får där. men vill man ha nära till krogen å inte lägga alltför mycket på taxi så är nog centrala åre det bästa. om det krisar: undersåker, hålland, järpen. * släng in en annons med presentation + bild på are.cc att de söker inför 13/14. * vill de ha något i centrala åre så skulle jag börja kika redan nu, så ni har att välja på. då skulle jag t.ex. höra med medlemmar här på freeride som redan nu hyr i centrala åre ifall du kan få kontaktuppgift till deras värd - en bra början! * i tott hotell finns bostadsrätter som folk hyr ut. nedanför, kring, samt ovanför (vägen upp mot fjällgården) tott hotell finns oxå "smarriga" bostadsrätter som antagligen finns för uthyrning (tottvägen, hummelvägen). även på vägen tottens by vet jag att folk hyr ut. sedan vet jag att säsongare har hyrt i ena huset intill dippan. * prova oxå att söka i forumet efter andra äldre trådar/inlägg som just behandlar detta. lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Vart ligger Åres Gräddhylla?
Tillbaka
Topp