Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vart man kan köpa fångrem till snowboard!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jannes" data-source="post: 925937" data-attributes="member: 126207"><p>För några år sedan var jag med en grupp ungdomar till Åre för att åka lite utför. Samtliga i gruppen var nybörjare, varav två skulle åka snowboard. Jag bad dessa två att gå upp för backen lite grann vid VM 6 an, spänna på sig, hålla sig undan å försöka sig på lite svängar medans jag själv tog med resten upp (alltså skidåkarna), för att så lugnt å fint få ner dem. Som ni vet så tar sånt här tid, så när jag till slut kom ner stod mina två snowboard åkare å hängde så där coolt på brädorna som bara snowboard åkare kan. Jag undra varför de inte öva. Här citerar jag fritt fån minnet: "Alltså, de va ju skitsvårt, så vi tog av oss dem å åkte typ pulka på dem istället, å då kom de en sur jävel å tog våra liftkort"....Mina frågor var då:"Men fångremmen, vad tror ni man har den för, å såg ni någon annan åka pulka ?, vart gjorde ni av remmarna?" "Vi kasta remmarna, vi behövde inte dem när vi satt på brädorna"...</p><p>Och då kunde jag köpa nya på Åre skidsport iallafall....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jannes, post: 925937, member: 126207"] För några år sedan var jag med en grupp ungdomar till Åre för att åka lite utför. Samtliga i gruppen var nybörjare, varav två skulle åka snowboard. Jag bad dessa två att gå upp för backen lite grann vid VM 6 an, spänna på sig, hålla sig undan å försöka sig på lite svängar medans jag själv tog med resten upp (alltså skidåkarna), för att så lugnt å fint få ner dem. Som ni vet så tar sånt här tid, så när jag till slut kom ner stod mina två snowboard åkare å hängde så där coolt på brädorna som bara snowboard åkare kan. Jag undra varför de inte öva. Här citerar jag fritt fån minnet: "Alltså, de va ju skitsvårt, så vi tog av oss dem å åkte typ pulka på dem istället, å då kom de en sur jävel å tog våra liftkort"....Mina frågor var då:"Men fångremmen, vad tror ni man har den för, å såg ni någon annan åka pulka ?, vart gjorde ni av remmarna?" "Vi kasta remmarna, vi behövde inte dem när vi satt på brädorna"... Och då kunde jag köpa nya på Åre skidsport iallafall.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vart man kan köpa fångrem till snowboard!
Tillbaka
Topp