Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vart man kan köpa fångrem till snowboard!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChristianLovgren" data-source="post: 935332" data-attributes="member: 73867"><p>Jag misstänkte att så var fallet Delta, men när du har båda fötterna ur bindningarna är det ju inte så stort problem eftersom du enligt SLAO's regler skall kunna bära den med fångremmen fast. javisst, det blir lite jobbigare ibland men fördelarna(att slippa gå ner efter brädan som hamnat i skogen i bästa fall) överväger nackdelarna. Sen är det ju faktiskt så att när du åker gondol-/kabinlift så tror jag inte att det finns något krav på att fångremmen skall vara förankrad i åkaren. Och som det är sagt tidigare så är fångremmen inte tänkt att vara en säkerhet när du har en eller flera fötter fastspända utan när du av någon anledning tar av dig brädan i pisten.</p><p></p><p>Säga vad man vill men en säsong när jag arbetade i Borgafjäll så kom det en snowboard med tillhörande snowboardsko ner för liftgatan, nu var det en nybörjare som hyrt en utrustning och av någon anledning tagit av sig skon uppe vid avstiget, vi talar alltså 500m+ som ekipaget susat nerför backen, tack och lov var liften mer eller mindre tom. Att nämnas så var snowboarden försedd med fångrem som dock endast var fastsatt i skon. Nu talar vi maximal otur dock, bara en liten anekdot.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChristianLovgren, post: 935332, member: 73867"] Jag misstänkte att så var fallet Delta, men när du har båda fötterna ur bindningarna är det ju inte så stort problem eftersom du enligt SLAO's regler skall kunna bära den med fångremmen fast. javisst, det blir lite jobbigare ibland men fördelarna(att slippa gå ner efter brädan som hamnat i skogen i bästa fall) överväger nackdelarna. Sen är det ju faktiskt så att när du åker gondol-/kabinlift så tror jag inte att det finns något krav på att fångremmen skall vara förankrad i åkaren. Och som det är sagt tidigare så är fångremmen inte tänkt att vara en säkerhet när du har en eller flera fötter fastspända utan när du av någon anledning tar av dig brädan i pisten. Säga vad man vill men en säsong när jag arbetade i Borgafjäll så kom det en snowboard med tillhörande snowboardsko ner för liftgatan, nu var det en nybörjare som hyrt en utrustning och av någon anledning tagit av sig skon uppe vid avstiget, vi talar alltså 500m+ som ekipaget susat nerför backen, tack och lov var liften mer eller mindre tom. Att nämnas så var snowboarden försedd med fångrem som dock endast var fastsatt i skon. Nu talar vi maximal otur dock, bara en liten anekdot. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vart man kan köpa fångrem till snowboard!
Tillbaka
Topp