Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
värt med lätta lagg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 449593" data-attributes="member: 46762"><p>Allt jag kan säga är att DPS 120 är värd att lägga 6000:- på för ett par, dock är jag osäker om det slår ett par EHP 186 för under 3000:-... Du märker ju bara skillnad om du aktivt testar olika och byter skidor, turar du med 5kg över tiden, så vänjer du dig vid det. Det är ju lite som lumpen, första gången man får på ryggan med ~30kg vill man ge upp efter 23 meter, men mot slutet har man större problem än en rygga på 50kg.</p><p></p><p>Jag tycker du skall bortse lite från vikten och titta på specs. Om du tycker att skidorna verkar vara lika bra och du tycker att det kan vara värt 3000:- för 1,4kg så är ju valet enkelt... 1,4kg är faktiskt ganska mycket när man snackar skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 449593, member: 46762"] Allt jag kan säga är att DPS 120 är värd att lägga 6000:- på för ett par, dock är jag osäker om det slår ett par EHP 186 för under 3000:-... Du märker ju bara skillnad om du aktivt testar olika och byter skidor, turar du med 5kg över tiden, så vänjer du dig vid det. Det är ju lite som lumpen, första gången man får på ryggan med ~30kg vill man ge upp efter 23 meter, men mot slutet har man större problem än en rygga på 50kg. Jag tycker du skall bortse lite från vikten och titta på specs. Om du tycker att skidorna verkar vara lika bra och du tycker att det kan vara värt 3000:- för 1,4kg så är ju valet enkelt... 1,4kg är faktiskt ganska mycket när man snackar skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
värt med lätta lagg?
Tillbaka
Topp