Vart ska man åka Luciahelgen?

Neumann

Ny medlem
Vi tänkte åka Luciahelgen, men vet inte vart vi ska. Sällskapet är även lite splittrat kring hur det ska åkas, det får gärna vara schysst med offpist och parker förutom de vanliga liftarna. Några tips om var det lär vara öppet och snöfyllt?

menar du i Sverige kanske det kan bli lite svårt med offpist just den tiden då det inte har snöat så mycket til dess kanske men... är också intresserad, ska bli kul och höra svar...

Precis, Sverige är det som gäller. Vi var inte säkra på om vare sig offpist eller park finns så tidigt, men var kan man få bättre svar än här?

Neumann sa:
Precis, Sverige är det som gäller. Vi var inte säkra på om vare sig offpist eller park finns så tidigt, men var kan man få bättre svar än här?
tror inte du kan få så mycket mer svar än här, Åre brukar ju ha skidtestarhelg på lucia helgen du kan ju kolla in där... www.skistar.com/are annars får du vänta lite med svaren här... kommer nog många svar snart...

Senast ändrad:
Min tanke var att smickra övriga användare till att ge mig en pekpinne eller två. Har redan kikat lite på Åre, dock är det världscupen 12-13 december.

Neumann sa:
Min tanke var att smickra övriga användare till att ge mig en pekpinne eller två. Har redan kikat lite på Åre, dock är det världscupen 12-13 december.
jo, men du får ju vänta lite det kanske tar ett tag för svar, det vara bara 20 minuter sen du starta tråden ju...

Yes, och "men var kan man få bättre svar än här?" var menat som en retorisk och insmickrande fråga. Ledsen för otydligheten, men för övriga forumets skull kanske vi ska droppa det nu? :)

Senast ändrad:
jasså ah förstår, japp håller med dig sorry för missförstånd!

Jag var i Tänndalen över Lucia förra året och det var great! Inte speciellt mycket folk i backarna men riktigt gött med snö. Det hade dessutom dumpat lite snö dagarna innan jag åkte upp, så det fanns fina möjligheter att åka offpist, med svenska mått mätt såklart.

Luciahelgen i Åre brukar vara grym. I år bjuder dom ju på världscupen, Skidtestarhelgen, freeradicalsrelease och antar att dom kör dygnet-runt-öppet som tidigare år. Åkningen i Åre på luciahelgen är väl begränsad tack vare VC antar jag..annars en händelserik helg.

Ramundberget är väl de som brukar få mest snö tidigt, om ni bra chans till offpist så skulle jag nog åka dit. De har nästan 40cm snö nu, så det finns nog bra förutsättningar för en bra säsong.

Sjysst med offpist är det garanterat inte i Åre runt lucia.
Prova Ramundberget, Tänndalen eller Funäsdalen. Finns nog mer snö plus att man slipper Värlscupcirkusen samt hidiöst långa liftköer.

jag var i vemdalen förra året lucia helgen:) det var ingen park öppen;)

skulle också rekomendera tänndalen eller ramundberget, garanterat mest snö så tidigt på året. Har själv stuga i tänndalen så självklart tycker jag att det är bäst ;)

Tärnaby såklart. Parken öppen och offpist finns det, om man orkar staka lite. Aldig mycket liftkö heller.

Tillbaka
Topp