Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart ska man härnäst?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1335961" data-attributes="member: 118552"><p>Sjukt dyrt? Jo, som PisteCarver skriver så är det fakta, vilket även AI bekräftar.</p><p> </p><p>Men har man varit i Verbier och Zermatt så blir man inte chockad i alla fall och man kan, tror jag, köra samma metoder i St Moritz med lunch och så.</p><p></p><p>Liftsystemen är utspridda och det som saknas är en förbindelse (annan än buss då) mellan Corvatsch och Corviglia (annat en envägs då). Kanske har man gjort det eller har planer för det, det är 5-6 år sedan jag var där senast.</p><p>Diavolezza ligger ohjälpligt en bit ifrån, men trevligt att åka tåg dit, mkt vackert. Man kan åka glaciären och komma ner till en tågstation Morteratsch (sp.), lite stakning på slutet.</p><p></p><p>Har varit där i januari några ggr och det har alltid varit bra med snö, anekdotisk bevisföring förstås men det <em>kan</em> i alla fall vara bra. Ett år var det kallt som f-n.</p><p>Väldigt glest med folk i backarna. Lättillgänglig off-pist. Toppställe med andra ord...</p><p></p><p>Här ser man hur byn ligger ner emot sjön, från Corviglia.</p><p>[ATTACH=full]45606[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1335961, member: 118552"] Sjukt dyrt? Jo, som PisteCarver skriver så är det fakta, vilket även AI bekräftar. Men har man varit i Verbier och Zermatt så blir man inte chockad i alla fall och man kan, tror jag, köra samma metoder i St Moritz med lunch och så. Liftsystemen är utspridda och det som saknas är en förbindelse (annan än buss då) mellan Corvatsch och Corviglia (annat en envägs då). Kanske har man gjort det eller har planer för det, det är 5-6 år sedan jag var där senast. Diavolezza ligger ohjälpligt en bit ifrån, men trevligt att åka tåg dit, mkt vackert. Man kan åka glaciären och komma ner till en tågstation Morteratsch (sp.), lite stakning på slutet. Har varit där i januari några ggr och det har alltid varit bra med snö, anekdotisk bevisföring förstås men det [I]kan[/I] i alla fall vara bra. Ett år var det kallt som f-n. Väldigt glest med folk i backarna. Lättillgänglig off-pist. Toppställe med andra ord... Här ser man hur byn ligger ner emot sjön, från Corviglia. [ATTACH type="full"]45606[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart ska man härnäst?
Tillbaka
Topp