Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart ska vi åka? (Alperna)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STORPOTATEN" data-source="post: 854972" data-attributes="member: 12924"><p>Har absolut ingen koll på parker, åker helst långt bort från dessa.</p><p>Tänkte bara kommentera förslagen på Avoriaz och Verbier. Med tanke på att ni åker relativt sent skulle jag inte välja Avoriaz, då det ligger väldigt lågt. Eller ja, själva byn ligger inte speciellt lågt, men skidåkningen över huvudtaget. Det är väl 2350 möh som högst.</p><p>Parken i Verbier ligger på ca 2300 möh, och i söderläge, så det kan bli lite risigt med snötillgången där också. Annars brukar det generellt inte vara några problem med snön i Verbier vid den tiden. Ja, ni kanske inte ska räkna med att få åka hela vägen ner till byn.. men på högre höjd så.</p><p></p><p>Generellt pratar jag april nu, mars borde väl inte vara några problem. Men som vanligt med vädret vet man aldrig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STORPOTATEN, post: 854972, member: 12924"] Har absolut ingen koll på parker, åker helst långt bort från dessa. Tänkte bara kommentera förslagen på Avoriaz och Verbier. Med tanke på att ni åker relativt sent skulle jag inte välja Avoriaz, då det ligger väldigt lågt. Eller ja, själva byn ligger inte speciellt lågt, men skidåkningen över huvudtaget. Det är väl 2350 möh som högst. Parken i Verbier ligger på ca 2300 möh, och i söderläge, så det kan bli lite risigt med snötillgången där också. Annars brukar det generellt inte vara några problem med snön i Verbier vid den tiden. Ja, ni kanske inte ska räkna med att få åka hela vägen ner till byn.. men på högre höjd så. Generellt pratar jag april nu, mars borde väl inte vara några problem. Men som vanligt med vädret vet man aldrig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart ska vi åka? (Alperna)
Tillbaka
Topp