Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart ska vi åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1090261" data-attributes="member: 77701"><p>Okidoki. Om ni inte åker mitt i värsta sportlovs- eller jullovshetsen så borde ju någon av de mindre/lugnare byarna i valfritt franskt jättesystem kunna funka (ex. Tignes les Boisses/Brevieres, Meribel-Mottaret, Les Menuires, Courchevel 1650, La Tania, nån av alla byarna i La Plagne). Då blir det nära till backen, mer eller mindre på bekostnad av mysig by, men relativt snösäkert pga hög höjd, och tillgång till allsköns vettig åkning om det skulle råka dumpa. För jag antar att ni inte kommer vänta in ett lämpligt snöfall och bestämma er på kort varsel?</p><p></p><p>Rent logistiskt är ju Meribel rätt bra ur vuxensynpunkten – mitt i smeten i 3V så en duktig skidåkare hinner lätt med en halvdags äventyr i valfri ände av systemet innan det är dags att skifta, och själva byn ligger såpass lågt att det sällan är för kallt för småfolk att vara ute och leka.</p><p>(Ursäkta att jag är så insnöad på Tarentaise i allmänhet och 3 Vallées i synnerhet, men det är där jag hittar, så..)</p><p></p><p>Alla ställen jag besökt som inte ligger i Frankrike har varit mer eller mindre skidbussberoende för att ta sig till backen och det känns som att det borde gå fetbort i det här fallet..?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1090261, member: 77701"] Okidoki. Om ni inte åker mitt i värsta sportlovs- eller jullovshetsen så borde ju någon av de mindre/lugnare byarna i valfritt franskt jättesystem kunna funka (ex. Tignes les Boisses/Brevieres, Meribel-Mottaret, Les Menuires, Courchevel 1650, La Tania, nån av alla byarna i La Plagne). Då blir det nära till backen, mer eller mindre på bekostnad av mysig by, men relativt snösäkert pga hög höjd, och tillgång till allsköns vettig åkning om det skulle råka dumpa. För jag antar att ni inte kommer vänta in ett lämpligt snöfall och bestämma er på kort varsel? Rent logistiskt är ju Meribel rätt bra ur vuxensynpunkten – mitt i smeten i 3V så en duktig skidåkare hinner lätt med en halvdags äventyr i valfri ände av systemet innan det är dags att skifta, och själva byn ligger såpass lågt att det sällan är för kallt för småfolk att vara ute och leka. (Ursäkta att jag är så insnöad på Tarentaise i allmänhet och 3 Vallées i synnerhet, men det är där jag hittar, så..) Alla ställen jag besökt som inte ligger i Frankrike har varit mer eller mindre skidbussberoende för att ta sig till backen och det känns som att det borde gå fetbort i det här fallet..? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart ska vi åka?
Tillbaka
Topp