Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart ska vi åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jarnebring" data-source="post: 1090620" data-attributes="member: 131147"><p>Du har redan varit i Champuloc, som jag tycker är den "bästa" orten om man familje-reser och ska bocka i alla dom rutorna. Fransmän gillar inte barn, så det har gått bort för mig under småbarnsåren. Italien är mer kaotiskt. På ett positivt sätt enligt mig.</p><p>Madesimo i Lombardiet har riktigt bra off piste, men det är ett litet pistsystem och maten är inte riktigt som i Piemonte eller Aosta. Courmayeur är en annan favorit för mig. Oslagbar mat, mysig lagom stor by med massor av bra restauranger. Några av alpernas bästa offpiste-repor. Precis som Madesimo är det litet om man bara åker i pisterna, men magiskt utanför.</p><p>En annan favorit (ganska nära Serre) är Via Lattea-systemet nära Turin. Har bott i Sauze D'oulx och det är ett jättesystem som man inte riktigt hinner med på en vecka. Här finns några av alpernas absolut bästa pister och dessutom träd! Inte så snösäkert utanför pist dock. Så man behöver lite tur. Å andra sidan tycker jag att Cervinia, 3V och andra högt liggande orter förlorar otroligt mycket på att inte ha träd. Min åsikt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jarnebring, post: 1090620, member: 131147"] Du har redan varit i Champuloc, som jag tycker är den "bästa" orten om man familje-reser och ska bocka i alla dom rutorna. Fransmän gillar inte barn, så det har gått bort för mig under småbarnsåren. Italien är mer kaotiskt. På ett positivt sätt enligt mig. Madesimo i Lombardiet har riktigt bra off piste, men det är ett litet pistsystem och maten är inte riktigt som i Piemonte eller Aosta. Courmayeur är en annan favorit för mig. Oslagbar mat, mysig lagom stor by med massor av bra restauranger. Några av alpernas bästa offpiste-repor. Precis som Madesimo är det litet om man bara åker i pisterna, men magiskt utanför. En annan favorit (ganska nära Serre) är Via Lattea-systemet nära Turin. Har bott i Sauze D'oulx och det är ett jättesystem som man inte riktigt hinner med på en vecka. Här finns några av alpernas absolut bästa pister och dessutom träd! Inte så snösäkert utanför pist dock. Så man behöver lite tur. Å andra sidan tycker jag att Cervinia, 3V och andra högt liggande orter förlorar otroligt mycket på att inte ha träd. Min åsikt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart ska vi åka?
Tillbaka
Topp