Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart skall man åka i vinter. ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 48980" data-attributes="member: 28793"><p>När man står på monte forte och kastar sig ut för glaciären i pudret och vet att alpernas bästa afterski väntar så är Verbier också rätt ok.</p><p></p><p>Eller mont Gelé en eftermiddag i sockersnö... hmmm....</p><p></p><p>Om jag skulle välja mellan ValD och Verbier så vinner Verbier i allt utom prissättning...</p><p></p><p>Men som vanligt så beror det väl på vilket av systemen man kan bäst. Val D har jag bara varit i några dagar, Verbier iallfall ett 30tal dagar... </p><p></p><p>Sen skulle jag personligen nog inte välja nån av dom, men det är ju en helt annan sak.</p><p></p><p>Personliga favoriter just nu:</p><p></p><p>Engelberg (har boomat lite mycket nu, men fortfarande ok)</p><p>Diablerets (litet system, men sicken jäkla åkning!)</p><p>Chamonix (som vanligt en favorit, tyvärr alldeles för mycket folk, men senvår i arpil kan det fortfarande funka, eller stighudar och rejäla promenader!)</p><p></p><p>listan skulle säkert kunna göras ganska lång...</p><p></p><p>Sen säger du inte om du ska iväg hela säsongen eller nån vecka... Om det gäller nån vecka så skulle jag nog köra på Verbier, de har Alpernas kanske mest lätttillgängliga off-piste, bra drag i byn, ok priser för att vara Schweiz och riktigt bra liftsystem som fungerar med Schweizisk precision.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 48980, member: 28793"] När man står på monte forte och kastar sig ut för glaciären i pudret och vet att alpernas bästa afterski väntar så är Verbier också rätt ok. Eller mont Gelé en eftermiddag i sockersnö... hmmm.... Om jag skulle välja mellan ValD och Verbier så vinner Verbier i allt utom prissättning... Men som vanligt så beror det väl på vilket av systemen man kan bäst. Val D har jag bara varit i några dagar, Verbier iallfall ett 30tal dagar... Sen skulle jag personligen nog inte välja nån av dom, men det är ju en helt annan sak. Personliga favoriter just nu: Engelberg (har boomat lite mycket nu, men fortfarande ok) Diablerets (litet system, men sicken jäkla åkning!) Chamonix (som vanligt en favorit, tyvärr alldeles för mycket folk, men senvår i arpil kan det fortfarande funka, eller stighudar och rejäla promenader!) listan skulle säkert kunna göras ganska lång... Sen säger du inte om du ska iväg hela säsongen eller nån vecka... Om det gäller nån vecka så skulle jag nog köra på Verbier, de har Alpernas kanske mest lätttillgängliga off-piste, bra drag i byn, ok priser för att vara Schweiz och riktigt bra liftsystem som fungerar med Schweizisk precision. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart skall man åka i vinter. ?
Tillbaka
Topp