Vart tog Salomon XFree vägen?

Kajsali

Ny medlem
Testade ett par salomon XFree i fjor i Frankrike. Underbara
pist-skidor, passade mig utmärkt.
Nu finns de inte längre. Är det någon som vet om de blivit en av
XScream-serien, och vilken i så fall?

Eller kanske sitter det någon på ett par fina, bättre begagnade till
mig...?

Hör efter på Adidas Concept Ctore i hörnet Kungsgatan/Sveavägen, de har alla Salomons modeller och har nog svaren. Om dubor i eller har vägarna förbi Stockholm vill säga.

Lycka till.

Det finns så mycket bättre..

Hela X-free sortimentet har gått på evig afterski. Tiderna ändras och det mesta utvecklas så även Salomons gamla lagg. Idag finns det en serie som heter Verse hos Salomon som motsvarar samma segment av åkare som X-free hade under sina vingar. Varför inte testa en någon annnan av Salomons skidor? Jag tror att din dyrkan för just X-freemodellerna kommer att följa med skidorna på den eviga afterskin. Det finns så mycket roligare skidor här i världen.. Om du har fastnat för X-freemodellerna så gissar jag att du är en medelgod åkare och inte någon som har 200 skiddagar om året. Det finns lite andra skidor i mellansegmentet jag tycker du bör testa innan du ringer runt bland alla sportbutiker efter ett "lete" efter insomnade X-freemodeller. Några tips på bra skidor som inte kommer att ruinera dig:
HEAD X40, X60, Salomon Verse 7,8 (tycker jag är skit men du kanske gillar dem), Fischer XTR mm

På stadium i Karskrona har dom kvar ganska många X-free.
Dom såldes för 1000 kr, va där och kollade för 2 veckor senn, funderar på ett par med telemark.
Kolla in närmsta stadium dom kanske kan skick i mellan.

Tillbaka
Topp