Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Väska för resa till staterna.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OlaMelin" data-source="post: 917520" data-attributes="member: 32561"><p>Låter trevligt med staterna. Var i USA ska du?</p><p></p><p>Till att börja med, och bara av ren nyfikenhet; hur kommer det sig att du ska du ha med tre par skidor?</p><p></p><p>Generellt sett så är det inte några problem att få ner tre par skidor i en väska gjord för endast två par. Lite beroende på hur mycket övrig packning du måste ha med dig kan det vara ett alternativ att skruva av bindningarna på skidorna. Dels med tanke på vikten, men framförallt att skidorna blir betydligt enklare att få ner i skidbagen.</p><p></p><p>Sen är det som bekant så att pengar pratar så om du betalar för dig får du i princip packa hur du vill. Fast frågan är ju hur smart och ekonomiskt det är...</p><p></p><p><strong>Specifikt om SAS:</strong></p><p>Precis som <em>sjokeckset</em> skriver här ovan så har SAS infört väldigt speciella regler för hur skidutrustningen ska packas. Din skidutrustning får sammanlagt väga 23 kilo <strong>men</strong> eftersom skidor är skrymmande bagage så får din skidbag max väga 12 kilo. Det du tidigare alltså kunde ha i en stor bag på 23 kilo, måste nu delas upp.</p><p><strong>Skifodral</strong> - innehållandes endast skidor/snowboard och stavar får max väga 12 kilo.</p><p><strong>Pjäxbag</strong> - innehållande pjäxor och hjälm ska packas i en separat bag (Checkas in gratis)</p><p>Pjäxbag och skidfodral får inte väga mer än 23 kilo tillsammans.</p><p></p><p><strong>Slutsats:</strong></p><p>Tre skidor med SAS kan nog bli svårt (förutsatt att du inte betalar en massa övervikt) i och med deras nya bagageregler. Har du redan bokat biljetten? Annars skulle jag råda dig att kolla på alternativ för flyget. Jag har åkt med British Airways, American Airlines och Delta ett par gånger och det har alltid funkat smidigt. Någon enstaka gång har jag fått betala ett par hundralappar för att få med skidorna men oftast har jag kunnat få med dem gratis.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OlaMelin, post: 917520, member: 32561"] Låter trevligt med staterna. Var i USA ska du? Till att börja med, och bara av ren nyfikenhet; hur kommer det sig att du ska du ha med tre par skidor? Generellt sett så är det inte några problem att få ner tre par skidor i en väska gjord för endast två par. Lite beroende på hur mycket övrig packning du måste ha med dig kan det vara ett alternativ att skruva av bindningarna på skidorna. Dels med tanke på vikten, men framförallt att skidorna blir betydligt enklare att få ner i skidbagen. Sen är det som bekant så att pengar pratar så om du betalar för dig får du i princip packa hur du vill. Fast frågan är ju hur smart och ekonomiskt det är... [b]Specifikt om SAS:[/b] Precis som [i]sjokeckset[/i] skriver här ovan så har SAS infört väldigt speciella regler för hur skidutrustningen ska packas. Din skidutrustning får sammanlagt väga 23 kilo [b]men[/b] eftersom skidor är skrymmande bagage så får din skidbag max väga 12 kilo. Det du tidigare alltså kunde ha i en stor bag på 23 kilo, måste nu delas upp. [b]Skifodral[/b] - innehållandes endast skidor/snowboard och stavar får max väga 12 kilo. [b]Pjäxbag[/b] - innehållande pjäxor och hjälm ska packas i en separat bag (Checkas in gratis) Pjäxbag och skidfodral får inte väga mer än 23 kilo tillsammans. [b]Slutsats:[/b] Tre skidor med SAS kan nog bli svårt (förutsatt att du inte betalar en massa övervikt) i och med deras nya bagageregler. Har du redan bokat biljetten? Annars skulle jag råda dig att kolla på alternativ för flyget. Jag har åkt med British Airways, American Airlines och Delta ett par gånger och det har alltid funkat smidigt. Någon enstaka gång har jag fått betala ett par hundralappar för att få med skidorna men oftast har jag kunnat få med dem gratis. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Väska för resa till staterna.
Tillbaka
Topp