Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Väska för resa till staterna.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Duffis08" data-source="post: 917661" data-attributes="member: 121062"><p>Har inte bokat några biljetter än men har kollat på lite olika flygbolag och just nu ser det ut som att vi kommer flyga med KLM. Det verkar som att man får ta med mer bagage med dom och om det skulle överstrida den tillåtna vikten så har dom lägst avgifter för det.</p><p></p><p>Vi e 3 kompisar som ska åka till Lake Tahoe och glida runt i Alpine Meadows och Squaw Valley. </p><p></p><p>Anledningen till att jag vill ta med 3 skidor är 1 puderlagg, 1 "allmountain" och 1 för parken.</p><p></p><p>Kommer antagligen köpa en väska där skidor och pjäxor är i samma väska och så länge som det inte överskrider 23kg som mitt extra bagage så ska det vara lungt. Någon får gärna kolla här och se om dom uppfattar det på samma sätt som jag. Men flyger jag med KLM får jag ta med 2 bagage som väger <23kg och som inte är större än 158cm långt.</p><p></p><p>Mvh Niklas</p><p></p><p>EDIT; "En uppsättning (vatten-)skidor eller snowboardutrustning kan bestå av en bräda eller ett par skidor, två stavar och ett par skidpjäxor.</p><p></p><p>En sådan uppsättning räknas som ett kolli bagage som får väga upp till 23 kg (50,5 lbs). Om din utrustning väger mer eller om du tar med dig den utöver din tillåtna bagagemängd tas avgifter för extra bagage ut."</p><p></p><p>Alltså får jag ta med 1 vanligt bagage + skidfodral under 23kg utan extra kostnad?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Duffis08, post: 917661, member: 121062"] Har inte bokat några biljetter än men har kollat på lite olika flygbolag och just nu ser det ut som att vi kommer flyga med KLM. Det verkar som att man får ta med mer bagage med dom och om det skulle överstrida den tillåtna vikten så har dom lägst avgifter för det. Vi e 3 kompisar som ska åka till Lake Tahoe och glida runt i Alpine Meadows och Squaw Valley. Anledningen till att jag vill ta med 3 skidor är 1 puderlagg, 1 "allmountain" och 1 för parken. Kommer antagligen köpa en väska där skidor och pjäxor är i samma väska och så länge som det inte överskrider 23kg som mitt extra bagage så ska det vara lungt. Någon får gärna kolla här och se om dom uppfattar det på samma sätt som jag. Men flyger jag med KLM får jag ta med 2 bagage som väger <23kg och som inte är större än 158cm långt. Mvh Niklas EDIT; "En uppsättning (vatten-)skidor eller snowboardutrustning kan bestå av en bräda eller ett par skidor, två stavar och ett par skidpjäxor. En sådan uppsättning räknas som ett kolli bagage som får väga upp till 23 kg (50,5 lbs). Om din utrustning väger mer eller om du tar med dig den utöver din tillåtna bagagemängd tas avgifter för extra bagage ut." Alltså får jag ta med 1 vanligt bagage + skidfodral under 23kg utan extra kostnad? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Väska för resa till staterna.
Tillbaka
Topp