Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Väska för resa till staterna.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JWester" data-source="post: 917934" data-attributes="member: 20139"><p>Till er som flyger från Arlanda med SAS kan jag meddela att följande regler gäller (och hålls benhårt på):</p><p></p><p>Skidbag - 12 KG max (lastas inte på planet annars pga fackliga regler)</p><p></p><p>Får <em>enbart</em> innehålla 1 par skidor + 1 par stavar. Pjäxbag får checkas in separat utan extra kostnad. Så kallade "multiskidfodral", en klumpig formulering från deras sida som avser skidväskor med hjul på, är inte alls tillåtna.</p><p></p><p>Jag frågade, och tydligen spelar det ingen roll om du har en väska under 12 kg, ligger det så mycket som ett par <em>vantar</em> i den så kommer den inte släppas igenom. Ingen verkar veta varför, men så är reglerna, de står rätt tydligt på SAS hemsida.</p><p></p><p>Har enbart stött på detta på Arlanda dock, verkar som att dessa regler gärna förbises från andra resmål.</p><p></p><p>Därför skulle jag rekommendera att helt bojkotta SAS när det kommer till skidresande, och gärna upplysa dem om kunderna de blir av med. Jag har flugit med SAS 3 gånger i höst och stött på samma problem varje gång, då jag aldrig flyger med ett par skidor så blir det ett väldigt bråkande som alltid följs av att jag har fått dela upp skidparen i flera väskor och betala för extra kollin.</p><p></p><p>Lycka till</p><p></p><p>JW</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JWester, post: 917934, member: 20139"] Till er som flyger från Arlanda med SAS kan jag meddela att följande regler gäller (och hålls benhårt på): Skidbag - 12 KG max (lastas inte på planet annars pga fackliga regler) Får [i]enbart[/i] innehålla 1 par skidor + 1 par stavar. Pjäxbag får checkas in separat utan extra kostnad. Så kallade "multiskidfodral", en klumpig formulering från deras sida som avser skidväskor med hjul på, är inte alls tillåtna. Jag frågade, och tydligen spelar det ingen roll om du har en väska under 12 kg, ligger det så mycket som ett par [i]vantar[/i] i den så kommer den inte släppas igenom. Ingen verkar veta varför, men så är reglerna, de står rätt tydligt på SAS hemsida. Har enbart stött på detta på Arlanda dock, verkar som att dessa regler gärna förbises från andra resmål. Därför skulle jag rekommendera att helt bojkotta SAS när det kommer till skidresande, och gärna upplysa dem om kunderna de blir av med. Jag har flugit med SAS 3 gånger i höst och stött på samma problem varje gång, då jag aldrig flyger med ett par skidor så blir det ett väldigt bråkande som alltid följs av att jag har fått dela upp skidparen i flera väskor och betala för extra kollin. Lycka till JW [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Väska för resa till staterna.
Tillbaka
Topp