Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Väskor för långa resor/säsonger?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 1075759" data-attributes="member: 64225"><p>Eftersom resande i regel innebär viktbegränsningar på flyget så brukar jag försöka ha en så stor och lätt väska som möjligt så jag kan använda mina stackars 23 kilo maximalt.</p><p></p><p>Kör numera på en Patagonia Black Hole 120L, 1672g. Väldigt nöjd med den, ganska bekväm att bära, mer eller mindre vattentät och stryktålig. Nackdelen är att bärremmarna har en tendens att krypa ur D-ringarna så man får kontrollera dem med jämna mellanrum.</p><p></p><p>Hade en Snugpak Kitmonster (120L, 1500g) innan som jag egentligen gillade bättre men den hade en lite annan design med 2 innerfickor av mesh, förutom topplocket, än vad nuvarande modellen har (om de inte ändrat om igen).</p><p></p><p>Mammut Cargon 110L, 1390g är ett alternativ också men min blev kortlivad efter att ha fastnat i bagagebandet på första resan.</p><p></p><p>Eagle Creek Cargo Hauler (120L, 1110g) och Arcteryx Carrier Duffle (98L, 680g) har jag inte testat.</p><p></p><p>Hjulväskor är för golfspelare och gamla tanter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 1075759, member: 64225"] Eftersom resande i regel innebär viktbegränsningar på flyget så brukar jag försöka ha en så stor och lätt väska som möjligt så jag kan använda mina stackars 23 kilo maximalt. Kör numera på en Patagonia Black Hole 120L, 1672g. Väldigt nöjd med den, ganska bekväm att bära, mer eller mindre vattentät och stryktålig. Nackdelen är att bärremmarna har en tendens att krypa ur D-ringarna så man får kontrollera dem med jämna mellanrum. Hade en Snugpak Kitmonster (120L, 1500g) innan som jag egentligen gillade bättre men den hade en lite annan design med 2 innerfickor av mesh, förutom topplocket, än vad nuvarande modellen har (om de inte ändrat om igen). Mammut Cargon 110L, 1390g är ett alternativ också men min blev kortlivad efter att ha fastnat i bagagebandet på första resan. Eagle Creek Cargo Hauler (120L, 1110g) och Arcteryx Carrier Duffle (98L, 680g) har jag inte testat. Hjulväskor är för golfspelare och gamla tanter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Väskor för långa resor/säsonger?
Tillbaka
Topp