Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vätskesystem NÅGON?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 854798" data-attributes="member: 32948"><p>Hur ska du använda det? </p><p>Är det ett allmänt löst vätskesystem att ha vid ex löpning på sommaren, eller tänkte du köpa till ett vätskesystem till din skidryggsäck? </p><p></p><p>Jag tycker det kan vara användbart om man turar på vårkanten. Då fryser inte skiten igen (har provat isoleringar och grejjer. Funkar inte.) Gör av med mkt vätska då och är bra att fylla på kontinuerligt. Oftast får dock systemet ligga hemma. Jag tycker det är lite knepigt att hålla rent det och torka på bra sätt. Sen är jag inte helt övertygad om att det är så jäkla bra. Man behöver ta en paus då och då och fylla på vatten och energi - och ta en titt på utsikten. Jag kör oftast bara vattenflaskor. Är det svinkallt ser jag till att isolera vattenflaskorna med något neoprenaktigt, eller tejpa på nått tunt gammalt liggunderlag - och hälla varmt vatten i. (Nalgenes flaskor klarar av varmt vatten, finns i din friluftsbutik. Finns även isoleringspåsar till de flaskorna.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 854798, member: 32948"] Hur ska du använda det? Är det ett allmänt löst vätskesystem att ha vid ex löpning på sommaren, eller tänkte du köpa till ett vätskesystem till din skidryggsäck? Jag tycker det kan vara användbart om man turar på vårkanten. Då fryser inte skiten igen (har provat isoleringar och grejjer. Funkar inte.) Gör av med mkt vätska då och är bra att fylla på kontinuerligt. Oftast får dock systemet ligga hemma. Jag tycker det är lite knepigt att hålla rent det och torka på bra sätt. Sen är jag inte helt övertygad om att det är så jäkla bra. Man behöver ta en paus då och då och fylla på vatten och energi - och ta en titt på utsikten. Jag kör oftast bara vattenflaskor. Är det svinkallt ser jag till att isolera vattenflaskorna med något neoprenaktigt, eller tejpa på nått tunt gammalt liggunderlag - och hälla varmt vatten i. (Nalgenes flaskor klarar av varmt vatten, finns i din friluftsbutik. Finns även isoleringspåsar till de flaskorna.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vätskesystem NÅGON?
Tillbaka
Topp