Vatten/vindtät "jacka" under skjorta/hood?

SmakaJurgen

Ny medlem
Hej alla trevliga hängare av detta fina forum!
Är så att jag nu lite senare inpå säsongen planerar att åka med en oversize flanellskjorta istället för min jacka, dels för att den lär bli lite för varm under de slaskiga parkdagarna i sälen, men också för att det utseendemässigt inte alls blev så bra som jag tänkt mig... men aja, undrar iallafall om någon har lite tips på vad man skall ha under?

Planen är underställ + fleece + "någon sorts tunn jacka" + skjortan då, grejen är ju det att flanell drar åt sig vatten som en disktrasa och jag pallar inte glida runt pissvåt inpå skinnet, att själva skjortan blir blöt spelar väl ingen roll (kanske impregnerar för liiite skydd), men hade gärna hållit det undan underställ osv, därför behöver jag en vatten och helst vindtät, relativt tunn och diskret "jacka" att ha under själva skjortan :P
Kanske en något onödigt lång introduktion till ett enkelt problem men aja! tacksam för tips och kanske till och med en länk till nån vettig sida :)
Inte planerat att spendera vidare mycket på den...
Tack på förhand!

Köp den billigaste regnjackan i galon på blocket som du hittar och ha under den coola flanell skjortan

Gå in på närmaste stadium, Köp en jacka för 399. Klipp bort huvan och ha under!

Tillbaka
Topp