Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vattenblandad snö?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 329554" data-attributes="member: 32948"><p>Tadaaa! </p><p>Ja kära barn, det här var inte lätt för er att klura ut va? Jeppenators uträkning stämmer ganska bra, för att åstadkomma något rejält så är nog en 500 liter ganska realistiskt. Jag hade nog lagt något under det, (inte på gräs eller liknande). Typ någon plastfilm eller något som håller ihop det. Sedan är det bara att täcka över när man inte åker, och vattna lite då och då. Frågan är då bara om den här geggan har samma bindande egenskaper som vanlig snö, eller om den vill rinna iväg? (Jag tror nog tyvärr på det senare) </p><p></p><p>För att inhandla en större mängd sånt här skit så bör man nog först kolla upp vad det kostar att ta sig till närmaste glaciär för några dagars riktig skidåkning... Är ju inte så fruktansvärt jättedyrt relativt sett, och man får nog lite mer att åka på än någon kvadratmeter.</p><p></p><p>Edit: </p><p>FGustav:s illustration var slående! Ungefär så jag hade tänkt mig. Usama bör givetvis begravas så djupt det bara går under hela bygget...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 329554, member: 32948"] Tadaaa! Ja kära barn, det här var inte lätt för er att klura ut va? Jeppenators uträkning stämmer ganska bra, för att åstadkomma något rejält så är nog en 500 liter ganska realistiskt. Jag hade nog lagt något under det, (inte på gräs eller liknande). Typ någon plastfilm eller något som håller ihop det. Sedan är det bara att täcka över när man inte åker, och vattna lite då och då. Frågan är då bara om den här geggan har samma bindande egenskaper som vanlig snö, eller om den vill rinna iväg? (Jag tror nog tyvärr på det senare) För att inhandla en större mängd sånt här skit så bör man nog först kolla upp vad det kostar att ta sig till närmaste glaciär för några dagars riktig skidåkning... Är ju inte så fruktansvärt jättedyrt relativt sett, och man får nog lite mer att åka på än någon kvadratmeter. Edit: FGustav:s illustration var slående! Ungefär så jag hade tänkt mig. Usama bör givetvis begravas så djupt det bara går under hela bygget... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vattenblandad snö?
Tillbaka
Topp