Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
vattenblåsa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kebbo" data-source="post: 11509" data-attributes="member: 15375"><p>Jag har en mindre trevlig erfarenhet av en djupfryst slang på väg upp till MontBlanc... man blir lite frustrerad av att inte få någonting att dricka i vissa situationer. Jag råder dig att isolera din slang så fort du kan. Det fungerar till viss del att blåsa tillbaks vattnet, men det är lått att det stannar kvar lite och då bildas en propp som är svår att få bort.</p><p></p><p>Använd en bit av ett gammalt liggunderlag som isolering, billigt och fungerar bra (om det inte är tokkallt), du måste ändå blåsa tillbaks lite vatten, då munstycket är oisolerat och lätt spricker när man försöker våldsdricka ur ett djupfryst munstycke för att man är toktörstig...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kebbo, post: 11509, member: 15375"] Jag har en mindre trevlig erfarenhet av en djupfryst slang på väg upp till MontBlanc... man blir lite frustrerad av att inte få någonting att dricka i vissa situationer. Jag råder dig att isolera din slang så fort du kan. Det fungerar till viss del att blåsa tillbaks vattnet, men det är lått att det stannar kvar lite och då bildas en propp som är svår att få bort. Använd en bit av ett gammalt liggunderlag som isolering, billigt och fungerar bra (om det inte är tokkallt), du måste ändå blåsa tillbaks lite vatten, då munstycket är oisolerat och lätt spricker när man försöker våldsdricka ur ett djupfryst munstycke för att man är toktörstig... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
vattenblåsa
Tillbaka
Topp