Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
vattenskidor med Twintips
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hybris" data-source="post: 80043" data-attributes="member: 14384"><p>Tack ssss för att det åtminstone finns någon som har koll. Jag ser inte mig själv som någon stor vattenskidguru men blir ändå lite förvånad över hur dålig koll somliga har.</p><p></p><p>Sahlen1987: De trickskidor som vi har i vår stuga är av märket Jofa och inköptes av min pappa 1972. Visserligen har bindningarna bytts ut ett par gånger men skidorna fungerar fortfarande alldeles utmärkt. Sammanfattningsvis: din bror var inte först.</p><p></p><p>JoakimNilsson: Trickskidor har inga fenor. Detta för att man ska kunna snurra på vattnet men det gör också att det går att klara en landning även om man inte kommer runt helt i ett hopp. Avsaknaden av fenor gör dock att det inte är speciellt behagligt att åka på ett par trickskidor i höga hastigheter (ungefär lika kul som att åka på en snowboard utan stålkanter i en isig pist).</p><p></p><p>Nojlas: Skidor av den här typen har inte ett lika distinkt brätte som ett par vanliga vattenskidor utan är endast svagt uppböjda fram och bak (ungefär som en wakeboard). Förövrigt är det lättare att åka vattenskidor baklänges än att åka skidor på snö baklänges eftersom man vid vattenskidåkning har något att hålla sig i (linan).</p><p></p><p>Jag rekommenderar att Sahlen1987, JoakimNilsson och Nojlas skäms över sin okunnighet en stund och sedan börjar från grunden med att hyra/köpa filmen Delta Fever från 1987. Inte direkt någon oscarvinnare men hög 80-talsfaktor och sköna trick, bl.a. framåtvolt på en slalomskida samt baklängesåkning på en slalomskida. I filmen är också den svenske vattenskidstjärnan Michael Kjellander med i en kort sekvens.</p><p></p><p>/Jonas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hybris, post: 80043, member: 14384"] Tack ssss för att det åtminstone finns någon som har koll. Jag ser inte mig själv som någon stor vattenskidguru men blir ändå lite förvånad över hur dålig koll somliga har. Sahlen1987: De trickskidor som vi har i vår stuga är av märket Jofa och inköptes av min pappa 1972. Visserligen har bindningarna bytts ut ett par gånger men skidorna fungerar fortfarande alldeles utmärkt. Sammanfattningsvis: din bror var inte först. JoakimNilsson: Trickskidor har inga fenor. Detta för att man ska kunna snurra på vattnet men det gör också att det går att klara en landning även om man inte kommer runt helt i ett hopp. Avsaknaden av fenor gör dock att det inte är speciellt behagligt att åka på ett par trickskidor i höga hastigheter (ungefär lika kul som att åka på en snowboard utan stålkanter i en isig pist). Nojlas: Skidor av den här typen har inte ett lika distinkt brätte som ett par vanliga vattenskidor utan är endast svagt uppböjda fram och bak (ungefär som en wakeboard). Förövrigt är det lättare att åka vattenskidor baklänges än att åka skidor på snö baklänges eftersom man vid vattenskidåkning har något att hålla sig i (linan). Jag rekommenderar att Sahlen1987, JoakimNilsson och Nojlas skäms över sin okunnighet en stund och sedan börjar från grunden med att hyra/köpa filmen Delta Fever från 1987. Inte direkt någon oscarvinnare men hög 80-talsfaktor och sköna trick, bl.a. framåtvolt på en slalomskida samt baklängesåkning på en slalomskida. I filmen är också den svenske vattenskidstjärnan Michael Kjellander med i en kort sekvens. /Jonas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
vattenskidor med Twintips
Tillbaka
Topp