Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Växla Bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 486288" data-attributes="member: 12630"><p>Marker Duke löser dina problem. Ganska tunga jämfört med andra randonnébindningar men stabila nog att bruka som vanliga alpinbindningar. Dyra oxå men billigare än att ha flera olika. Annars finns ju Trekkers om du bara ska tura nån gång ibland och inte gå så långt. Har funkat OK när jag testat.</p><p></p><p>Verkar klart ovettigt att borra många hål och gänga i och ur skruv många gånger. Testa med en vanlig planka som du borrar hål i och sedan gängar i och ur skruv många gånger. Lägg sedan till hög belastning på skruven och fukt som vill tränga in i trät. Som den plankan skulle se ut efter ett tag blir kärnan i skidan... Det går att montera om bindningar på skidor men inte hur mycket som helst.</p><p></p><p> Alternativen är att köpa skidor med färdiga hål med insatsgängor (tror jag har sett det nånstans...) eller nån form av platta med gängor för olika bindningar (har sett det oxå...) vet ej om sånt finns att köpa på riktigt.</p><p></p><p>EDIT: skriver långsamt, många hann före...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 486288, member: 12630"] Marker Duke löser dina problem. Ganska tunga jämfört med andra randonnébindningar men stabila nog att bruka som vanliga alpinbindningar. Dyra oxå men billigare än att ha flera olika. Annars finns ju Trekkers om du bara ska tura nån gång ibland och inte gå så långt. Har funkat OK när jag testat. Verkar klart ovettigt att borra många hål och gänga i och ur skruv många gånger. Testa med en vanlig planka som du borrar hål i och sedan gängar i och ur skruv många gånger. Lägg sedan till hög belastning på skruven och fukt som vill tränga in i trät. Som den plankan skulle se ut efter ett tag blir kärnan i skidan... Det går att montera om bindningar på skidor men inte hur mycket som helst. Alternativen är att köpa skidor med färdiga hål med insatsgängor (tror jag har sett det nånstans...) eller nån form av platta med gängor för olika bindningar (har sett det oxå...) vet ej om sånt finns att köpa på riktigt. EDIT: skriver långsamt, många hann före... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Växla Bindningar?
Tillbaka
Topp