Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Växthuseffekten kanske inte existerar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 437308" data-attributes="member: 45951"><p>Edit;</p><p></p><p>Nu hamnde tydligen mitt inlägg från en annan tråd i denna tråd. När jag skriver "växthuseffekt" så syftar jag lite slarvigt på den, av människor påverkade ökade uppvärmning av Jorden, den som skett på sistone. Inte helt korrekt. Då som nänmnts ovan i denna tråd, växthuseffekten existerar och måste existera för att liv på Jorden skall kunna vara möjligt. </p><p></p><p>Det jag menade i den förra tråden, är att jag tycker det är svårt att bilda mej en helt objektiv uppfattning i denna fråga. Då de olika lägren propagerar för olika saker, och helt ofta är inte forskare och forskning obunden olika branscher och industrier. </p><p></p><p>Summa summarum, Om det vore fallet att en eskalerande uppvärmning av Jorden inte existerar, så kan det ändå vara en trevlig idé att fixa till vissa utsläpp, energikällor, sopberg (på land & i hav) etc. etc. etc. Någonstans borde resurser ta slut.</p><p></p><p></p><p>Al Gore har vettiga synpunkter men många saker är fortfarande brutalt vinklade. Mitt "argument" mot Al Gore, var mer än frukt av att jag ännu en gång inte orkar förklara min syn på det hela. Al Gore, tar upp och slår mynt av en aktuellfråga. Han tjänar troligtvis grymma pengar på att åka världen runt och hålla sina föredrar och kränga sin film. Precis som bantningsdebatter eller Micheal Moore berör det folk. Det som berör tjänas det pengar på. Alltså, när pengar är inblandat tar jag gärna saker och ting med en nypa salt. Al Goore lever inte som han lär. Och det får mej att rynka på näsan. Precis som jag tar en hel del av det Micheal Moore säger med en nypa salt också. Och kärringen i "Du är vad du äter."</p><p></p><p>Vidare, tycker jag fortfarande att vi borde se över vår planet och dess resurser. Vissa aspekter av våra liv bör läggas om. Om inte för vår överlevnad, så för vår trevnad. (Här vet jag som sagt inte hur illa till vi ligger. Ska man gå efter till exempel aftonbladet så borde jorden gått under en jävla massa gånger. Läskigt)</p><p></p><p>Återigen, det känns korkat att chansa. Men jag tror inte invånarna i lilla Sverige spelar någon roll. Inte när Kina håller på att industraliseras och till exempel Indiens medelklass växer så den knakar. Att höja bensinpriset är som vanligt att börja i fel ände. Men miljöpartiet och dess anhang som stödjer sådant, lever absolut inte som dom lär och tänker inte längre än näsan räcker. Det känns som att knappra ipren mot huvudvärk, istället för om man är uttorkad, dricka vatten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 437308, member: 45951"] Edit; Nu hamnde tydligen mitt inlägg från en annan tråd i denna tråd. När jag skriver "växthuseffekt" så syftar jag lite slarvigt på den, av människor påverkade ökade uppvärmning av Jorden, den som skett på sistone. Inte helt korrekt. Då som nänmnts ovan i denna tråd, växthuseffekten existerar och måste existera för att liv på Jorden skall kunna vara möjligt. Det jag menade i den förra tråden, är att jag tycker det är svårt att bilda mej en helt objektiv uppfattning i denna fråga. Då de olika lägren propagerar för olika saker, och helt ofta är inte forskare och forskning obunden olika branscher och industrier. Summa summarum, Om det vore fallet att en eskalerande uppvärmning av Jorden inte existerar, så kan det ändå vara en trevlig idé att fixa till vissa utsläpp, energikällor, sopberg (på land & i hav) etc. etc. etc. Någonstans borde resurser ta slut. Al Gore har vettiga synpunkter men många saker är fortfarande brutalt vinklade. Mitt "argument" mot Al Gore, var mer än frukt av att jag ännu en gång inte orkar förklara min syn på det hela. Al Gore, tar upp och slår mynt av en aktuellfråga. Han tjänar troligtvis grymma pengar på att åka världen runt och hålla sina föredrar och kränga sin film. Precis som bantningsdebatter eller Micheal Moore berör det folk. Det som berör tjänas det pengar på. Alltså, när pengar är inblandat tar jag gärna saker och ting med en nypa salt. Al Goore lever inte som han lär. Och det får mej att rynka på näsan. Precis som jag tar en hel del av det Micheal Moore säger med en nypa salt också. Och kärringen i "Du är vad du äter." Vidare, tycker jag fortfarande att vi borde se över vår planet och dess resurser. Vissa aspekter av våra liv bör läggas om. Om inte för vår överlevnad, så för vår trevnad. (Här vet jag som sagt inte hur illa till vi ligger. Ska man gå efter till exempel aftonbladet så borde jorden gått under en jävla massa gånger. Läskigt) Återigen, det känns korkat att chansa. Men jag tror inte invånarna i lilla Sverige spelar någon roll. Inte när Kina håller på att industraliseras och till exempel Indiens medelklass växer så den knakar. Att höja bensinpriset är som vanligt att börja i fel ände. Men miljöpartiet och dess anhang som stödjer sådant, lever absolut inte som dom lär och tänker inte längre än näsan räcker. Det känns som att knappra ipren mot huvudvärk, istället för om man är uttorkad, dricka vatten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Växthuseffekten kanske inte existerar!
Tillbaka
Topp