Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Växthuseffekten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NiklasLundberg" data-source="post: 819732" data-attributes="member: 32653"><p>Ok, först och främst tycker jag att alla här skall ta och bli hysterikst panikslagna!</p><p>Det stämmer det stämmer, jag kan intyga.</p><p>På 80-talet hade jag pyttesmå skidor, under 90-talet lite större och på 2000 talet har allt bara eskalerat!</p><p></p><p>Som om inte det skulle vara nog så gick jag en gång ner till bigfoots -96 och snowblades 2003 för att se om snön fortfarande bar, men icke. Nästan med livet som insats har jag konstaterat detta med snowblades offpist.</p><p></p><p>Men jag tror att det beror på universums expansion, då atomer kommer längre och längre ifrån varann i snön så minskar bärigheten. Samtidigt finns det en fördel då fetingar idag väger lika mycket som ett par smala 70-tals lagg då de också har glesare atomlager. En annan fördel är att det blir glesare mellan folk i backen, dessutom att bergen blir högre och att man kan dricka mer afterskiöl.</p><p></p><p>Fet gangstah-film från förr by the way!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NiklasLundberg, post: 819732, member: 32653"] Ok, först och främst tycker jag att alla här skall ta och bli hysterikst panikslagna! Det stämmer det stämmer, jag kan intyga. På 80-talet hade jag pyttesmå skidor, under 90-talet lite större och på 2000 talet har allt bara eskalerat! Som om inte det skulle vara nog så gick jag en gång ner till bigfoots -96 och snowblades 2003 för att se om snön fortfarande bar, men icke. Nästan med livet som insats har jag konstaterat detta med snowblades offpist. Men jag tror att det beror på universums expansion, då atomer kommer längre och längre ifrån varann i snön så minskar bärigheten. Samtidigt finns det en fördel då fetingar idag väger lika mycket som ett par smala 70-tals lagg då de också har glesare atomlager. En annan fördel är att det blir glesare mellan folk i backen, dessutom att bergen blir högre och att man kan dricka mer afterskiöl. Fet gangstah-film från förr by the way! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Växthuseffekten
Tillbaka
Topp