Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vecka 11: toppturnördar + liftåkare + hund – vart åker vi?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bgn" data-source="post: 1330140" data-attributes="member: 16929"><p>Ja man får ha lösa hundar i renskötelseområden i Norge och Sverige men man ska så klart visa hänsyn. I princip alla områden där det finns ren håller man också på med ripjakt med lös hund.</p><p></p><p>Jag har gått rätt många toppturer med mina hundar (bretoner), finns mycket att tänka på. Hunden måste klara vinterväder och snö, det fysiska med en topptur och det gör väldigt många raser. Är det kallt och eller blåsigt är det bra att ta med ett värmetäcke. Vid en lång dag bruka jag ha med lunch till hunden.</p><p></p><p>Viktigaste att tänka är att hunden inte skär sig på en stålkant, det kan ske väldigt lätt. Så uppför låt inte hunden gå för nära skidorna och nedför håll avstånd till hunden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bgn, post: 1330140, member: 16929"] Ja man får ha lösa hundar i renskötelseområden i Norge och Sverige men man ska så klart visa hänsyn. I princip alla områden där det finns ren håller man också på med ripjakt med lös hund. Jag har gått rätt många toppturer med mina hundar (bretoner), finns mycket att tänka på. Hunden måste klara vinterväder och snö, det fysiska med en topptur och det gör väldigt många raser. Är det kallt och eller blåsigt är det bra att ta med ett värmetäcke. Vid en lång dag bruka jag ha med lunch till hunden. Viktigaste att tänka är att hunden inte skär sig på en stålkant, det kan ske väldigt lätt. Så uppför låt inte hunden gå för nära skidorna och nedför håll avstånd till hunden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vecka 11: toppturnördar + liftåkare + hund – vart åker vi?
Tillbaka
Topp