Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vecka 16
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kartong" data-source="post: 42471"><p>Tjena</p><p>Det är ingen som helst fara att dra till alpen. Tvärs om är det i år ett ovanligt bra snöår med snö även på lägre höjd. Visst har solen skinit en lång tid nu men nätterna har varit mycket kalla och avsmältningen inte särskilt stor. </p><p>Snögränsen på nordsidorna i franska alperna ligger runt 1500 m på sydsidorna litet högre. Över 2000m är det fantastiskt.</p><p>Om du inte vill åka lift ner, välj någon ort där byn ligger över ca 1700 m.</p><p>Dessutom skall man inte glömma att under dom sista säsongerna har det kommit stora snöfall i början av April.</p><p>Eftersom du nämner UCPA. Dom har ju Les 2 Alpes. Alp D Heuze </p><p>Val D Isere. Alla bra höga områden. Undvik Val Thorens där är centret inte särskilt trevligt </p><p>Från Les 2 Alpes har du även möjlighet att besöka La Grave. En ca 20 min tung promenad över från toppliften. 3550m över havet. Vessla om du vill pröjsa 6 €. Nu vet jag inte om 2 Alpes kortet gäller i La Grave. Jag tror det för omvänt gäller (ner till platån) Men annars det går att köpa en engångsbiljett för återresa. Annars kostar dagkort 30€.</p><p>Ha det bra</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kartong, post: 42471"] Tjena Det är ingen som helst fara att dra till alpen. Tvärs om är det i år ett ovanligt bra snöår med snö även på lägre höjd. Visst har solen skinit en lång tid nu men nätterna har varit mycket kalla och avsmältningen inte särskilt stor. Snögränsen på nordsidorna i franska alperna ligger runt 1500 m på sydsidorna litet högre. Över 2000m är det fantastiskt. Om du inte vill åka lift ner, välj någon ort där byn ligger över ca 1700 m. Dessutom skall man inte glömma att under dom sista säsongerna har det kommit stora snöfall i början av April. Eftersom du nämner UCPA. Dom har ju Les 2 Alpes. Alp D Heuze Val D Isere. Alla bra höga områden. Undvik Val Thorens där är centret inte särskilt trevligt Från Les 2 Alpes har du även möjlighet att besöka La Grave. En ca 20 min tung promenad över från toppliften. 3550m över havet. Vessla om du vill pröjsa 6 €. Nu vet jag inte om 2 Alpes kortet gäller i La Grave. Jag tror det för omvänt gäller (ner till platån) Men annars det går att köpa en engångsbiljett för återresa. Annars kostar dagkort 30€. Ha det bra [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vecka 16
Tillbaka
Topp