Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
vecka 7 Österrike?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1019657" data-attributes="member: 77701"><p>Grossarl är sammanlänkat med ett av områdena i Gastein-dalen - Dorfgastein. Det ligger längst ner och är nästan bara skogsåkning. Jag har bara varit där och åkt en dag, men det jag hann se var trevligt. Inte oheligt mycket folk i backarna för att vara nyårsvecka, och bra preppat och ganska varierande åkning. Definitivt jämförbart med Stubnerkogel/Schlossalm i centrala BG, fast med mer träd. Såg ut att finnas en del fina repor ner i skogen åt Gastein-hållet till också, men snöläget tillät inte den sortens utforskningar när jag var där.</p><p></p><p>Området är inte gigantiskt, men vad jag fattat så kan man åka i de flesta områdena i Salzburgland med Gastein-liftkortet, så det går säkert att göra en dagsutflykt eller två om man känner för det.</p><p></p><p>Ett minus är väl att det ligger rätt lågt, så är det varmt och/eller ett dåligt snöår kan det nog bli lite tunt under belagen.</p><p></p><p>Edit: Skulle inte välja att bo i själva Bad Gastein under sportlovet med en familj med små barn. Visst stöket går att undvika i viss mån, och ju fler som festar desto färre i backen, men jag tror att det går att få en till helheten mysigare vecka för mindre pengar någon annanstans än där just då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1019657, member: 77701"] Grossarl är sammanlänkat med ett av områdena i Gastein-dalen - Dorfgastein. Det ligger längst ner och är nästan bara skogsåkning. Jag har bara varit där och åkt en dag, men det jag hann se var trevligt. Inte oheligt mycket folk i backarna för att vara nyårsvecka, och bra preppat och ganska varierande åkning. Definitivt jämförbart med Stubnerkogel/Schlossalm i centrala BG, fast med mer träd. Såg ut att finnas en del fina repor ner i skogen åt Gastein-hållet till också, men snöläget tillät inte den sortens utforskningar när jag var där. Området är inte gigantiskt, men vad jag fattat så kan man åka i de flesta områdena i Salzburgland med Gastein-liftkortet, så det går säkert att göra en dagsutflykt eller två om man känner för det. Ett minus är väl att det ligger rätt lågt, så är det varmt och/eller ett dåligt snöår kan det nog bli lite tunt under belagen. Edit: Skulle inte välja att bo i själva Bad Gastein under sportlovet med en familj med små barn. Visst stöket går att undvika i viss mån, och ju fler som festar desto färre i backen, men jag tror att det går att få en till helheten mysigare vecka för mindre pengar någon annanstans än där just då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
vecka 7 Österrike?
Tillbaka
Topp