Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Veckan 9 och Alperna...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Schubertan1997" data-source="post: 1316969" data-attributes="member: 146298"><p>Min första alpresa var med Nortlander under 1:an i gymnasiet år 2014. Då betalade man 5500kr (!!!) för buss, boende och liftkort i Val Thorens under vecka 7, och upphandlades via skolans studentkår. Det året drack vi en öl var, då vi inte vågade handla i butiken. Året efter blev det lite krökigare, men fokus var fortfarande skidåkning. </p><p></p><p>Det jag vill ha sagt är att fenomenet att bussa skolungdomar till alperna inte är nytt, men att typ tiktok ökat populariteten ytterligare. Alla vill vara där för att kunna säga att man varit där. </p><p></p><p>Att åka till världens bästa skidort (Valdi) för att inte åka skidor är pärlor åt svin. Det är helt perfekt att åka hela dagen från öppning till stängning för att sen gå till Cocorico för öl, dans och sång och sedan gå hem vid 21 och sova. Att gå ut och klubba är det som förstör.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Schubertan1997, post: 1316969, member: 146298"] Min första alpresa var med Nortlander under 1:an i gymnasiet år 2014. Då betalade man 5500kr (!!!) för buss, boende och liftkort i Val Thorens under vecka 7, och upphandlades via skolans studentkår. Det året drack vi en öl var, då vi inte vågade handla i butiken. Året efter blev det lite krökigare, men fokus var fortfarande skidåkning. Det jag vill ha sagt är att fenomenet att bussa skolungdomar till alperna inte är nytt, men att typ tiktok ökat populariteten ytterligare. Alla vill vara där för att kunna säga att man varit där. Att åka till världens bästa skidort (Valdi) för att inte åka skidor är pärlor åt svin. Det är helt perfekt att åka hela dagen från öppning till stängning för att sen gå till Cocorico för öl, dans och sång och sedan gå hem vid 21 och sova. Att gå ut och klubba är det som förstör. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Veckan 9 och Alperna...
Tillbaka
Topp