Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Veckan 9 och Alperna...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1316971" data-attributes="member: 118552"><p>1972, gick andra året i gymnasiet, åkte en av skolan organiserad bussresa till Zell am See/Kaprun. Vanlig buss, färja, obekvämt. Drickandet började i bussen, fortsatte på färjan och på morgonen efter, nu talar jag om lärarna. En del elever var också bra på örat vid framkomsten i Zell framåt kvällen. Häftig fest första kvällen förstås. Dan efter på med läderpjäxorna och pröva på några svängar innan lunch. Det var första ggn i Alperna för min del. Fest varje kväll.</p><p></p><p>Sen åkte jag flera ggr till St Anton under sjuttiotalet. Det är sant att svenskar något år under sjuttiotalet var portade i St Anton. Året innan hade det varit återkommande gap och skrik hela nätterna. Det var tiden när järnvägen gick genom byn och Eddie fortfarande satt på Bahnhof, "Eddie in the Corner", han filmade turister för pengar. Ja, skidåkning alltså. Det var kul på den tiden.</p><p></p><p>Nuförtiden är det kanske mest upprörande med gymnasieelever som köper champagne för 300 000 undet en natt i Valdi.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1316971, member: 118552"] 1972, gick andra året i gymnasiet, åkte en av skolan organiserad bussresa till Zell am See/Kaprun. Vanlig buss, färja, obekvämt. Drickandet började i bussen, fortsatte på färjan och på morgonen efter, nu talar jag om lärarna. En del elever var också bra på örat vid framkomsten i Zell framåt kvällen. Häftig fest första kvällen förstås. Dan efter på med läderpjäxorna och pröva på några svängar innan lunch. Det var första ggn i Alperna för min del. Fest varje kväll. Sen åkte jag flera ggr till St Anton under sjuttiotalet. Det är sant att svenskar något år under sjuttiotalet var portade i St Anton. Året innan hade det varit återkommande gap och skrik hela nätterna. Det var tiden när järnvägen gick genom byn och Eddie fortfarande satt på Bahnhof, "Eddie in the Corner", han filmade turister för pengar. Ja, skidåkning alltså. Det var kul på den tiden. Nuförtiden är det kanske mest upprörande med gymnasieelever som köper champagne för 300 000 undet en natt i Valdi. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Veckan 9 och Alperna...
Tillbaka
Topp