Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Veckan 9 och Alperna...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1317072" data-attributes="member: 118552"><p>Ja, hur gjorde de i St Anton för att få stopp på dom dumma svenskarna?</p><p>Ingen aning men alltid villig att gissa: </p><p>Det är väl i St Anton som det brukar vara i alpbyarna, det finns en grabbnäve familjer som styr och ställer. Lite maffia över det hela kanske, de tröttnar på att andra (inhemska och från övriga Europa) turister klagar på oväsen och fylla och tänker då att det är mest svenskar som gör bort sig, vi tjänar mer på att porta dessa än vi förlorar intäkter på dem. Eftersom familjerna äger många av hotellen och kan sätta lite press på resten så tas det inte bokningar från svenska charterbolag och bussbolag etc. Det hela behöver ju inte vara officiellt heller. </p><p>Det här med balansen mellan fest (intäkter) och störningar (minskade intäkter pga en del skötsamma turister skräms bort) är väl ett problem även idag i flera av det mer festbetonade alpställena, såg att Ischgl skulle införa begränsningar för när och var man fick gå med pjäxor på gatorna.</p><p>Själv, det vill jag framhålla, är jag oerhört skötsam och söker mig därför till stillsamma orter nuförtiden, senast Mürren där det är svårt att reta sig på något annat än möjligen priserna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1317072, member: 118552"] Ja, hur gjorde de i St Anton för att få stopp på dom dumma svenskarna? Ingen aning men alltid villig att gissa: Det är väl i St Anton som det brukar vara i alpbyarna, det finns en grabbnäve familjer som styr och ställer. Lite maffia över det hela kanske, de tröttnar på att andra (inhemska och från övriga Europa) turister klagar på oväsen och fylla och tänker då att det är mest svenskar som gör bort sig, vi tjänar mer på att porta dessa än vi förlorar intäkter på dem. Eftersom familjerna äger många av hotellen och kan sätta lite press på resten så tas det inte bokningar från svenska charterbolag och bussbolag etc. Det hela behöver ju inte vara officiellt heller. Det här med balansen mellan fest (intäkter) och störningar (minskade intäkter pga en del skötsamma turister skräms bort) är väl ett problem även idag i flera av det mer festbetonade alpställena, såg att Ischgl skulle införa begränsningar för när och var man fick gå med pjäxor på gatorna. Själv, det vill jag framhålla, är jag oerhört skötsam och söker mig därför till stillsamma orter nuförtiden, senast Mürren där det är svårt att reta sig på något annat än möjligen priserna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Veckan 9 och Alperna...
Tillbaka
Topp