Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Vem är ansvarig när ett barn hamnar i en lavin, utanför pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gone skiing" data-source="post: 1297621" data-attributes="member: 179533"><p>Finns ju såklart andra åtgärder än att säkra all lavinterräng, man kan komma ganska långt med information. I en ideal värld känner såklart alla till alla regler även i de länder man besöker men i praktiken fungerar det ju inte så, det finns fler lagar och regler än någon kan hålla i huvudet. Att informera besökarna hur lavinbekämpning fungerar i Norge kan tyckas som en smal sak, nu vet jag ju inte hur information sett ut i det aktuella fallet. Här kan jag dock tycka att det är så pass pistnära att det ska vara kontrollerat. Så kort utanför pisten kan folk åka helt av misstag, det kan vara svårt för en nybörjare att stanna eller svänga om man tappat balansen. Gäller även vid dålig sikt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gone skiing, post: 1297621, member: 179533"] Finns ju såklart andra åtgärder än att säkra all lavinterräng, man kan komma ganska långt med information. I en ideal värld känner såklart alla till alla regler även i de länder man besöker men i praktiken fungerar det ju inte så, det finns fler lagar och regler än någon kan hålla i huvudet. Att informera besökarna hur lavinbekämpning fungerar i Norge kan tyckas som en smal sak, nu vet jag ju inte hur information sett ut i det aktuella fallet. Här kan jag dock tycka att det är så pass pistnära att det ska vara kontrollerat. Så kort utanför pisten kan folk åka helt av misstag, det kan vara svårt för en nybörjare att stanna eller svänga om man tappat balansen. Gäller även vid dålig sikt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Vem är ansvarig när ett barn hamnar i en lavin, utanför pisten?
Tillbaka
Topp