Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Vem är ansvarig när ett barn hamnar i en lavin, utanför pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gone skiing" data-source="post: 1297665" data-attributes="member: 179533"><p>Jag tror personligen att ett pedagogiskt utformat informationsmail om hur det lavinförebyggande arbetet utförs och var samt var det inte utförs samt skillnader mellan olika länders lavinbekämpning till alla gäster skulle göra skillnad.</p><p>Inte alls konstigt om någon som bara åkt i Sverige tror att det fungerar på samma sätt i andra länder.</p><p>Jag upplever även att information om aktuell lavinfara ofta är undermålig och svår att hitta på skidorter. Denna information måste man ofta aktivt söka upp själv.</p><p>Handlar ju lite också om hur man marknadsför sig och vilka kunder man vänder sig till. För en skidort som aktivt marknadsför sig som en ort för avancerad friåkning så är det såklart helt okej att lita på att kunderna är kunniga. Vänder man sig däremot till barnfamiljer och nybörjare så skadar det ju inte med lite extra information.</p><p></p><p>Tillägg:</p><p>Jag tycker egentligen inte att det är bristen på information som är ett problem utan hur tydlig den är. Drunknar lätt i mindre viktig info.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gone skiing, post: 1297665, member: 179533"] Jag tror personligen att ett pedagogiskt utformat informationsmail om hur det lavinförebyggande arbetet utförs och var samt var det inte utförs samt skillnader mellan olika länders lavinbekämpning till alla gäster skulle göra skillnad. Inte alls konstigt om någon som bara åkt i Sverige tror att det fungerar på samma sätt i andra länder. Jag upplever även att information om aktuell lavinfara ofta är undermålig och svår att hitta på skidorter. Denna information måste man ofta aktivt söka upp själv. Handlar ju lite också om hur man marknadsför sig och vilka kunder man vänder sig till. För en skidort som aktivt marknadsför sig som en ort för avancerad friåkning så är det såklart helt okej att lita på att kunderna är kunniga. Vänder man sig däremot till barnfamiljer och nybörjare så skadar det ju inte med lite extra information. Tillägg: Jag tycker egentligen inte att det är bristen på information som är ett problem utan hur tydlig den är. Drunknar lätt i mindre viktig info. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Vem är ansvarig när ett barn hamnar i en lavin, utanför pisten?
Tillbaka
Topp