Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Vem är ansvarig när ett barn hamnar i en lavin, utanför pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Algol" data-source="post: 1297809" data-attributes="member: 188743"><p>Jag gick in på Skistar Hemsedals hemsida och det första man möter är detta:</p><p>”Välkommen till de skandinaviska alperna. Med skidåkning från tre toppar, alla över 1 000 meter höga, och utmanande offpist är Hemsedal perfekt för äventyrliga skidåkare i alla åldrar.”</p><p></p><p>Jag tycker det rimmar dåligt med att vid olyckor säga att de har noll ansvar utanför pisterna. När det är en del av marknadsföringen kan man inte bli förvånad att gästerna uppfattar det som en del av anläggningen. Och är det dessutom ”perfekt för alla åldrar” kanske man som förälder inte direkt tänker att det finns pistnära områden med stor lavinrisk.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Algol, post: 1297809, member: 188743"] Jag gick in på Skistar Hemsedals hemsida och det första man möter är detta: ”Välkommen till de skandinaviska alperna. Med skidåkning från tre toppar, alla över 1 000 meter höga, och utmanande offpist är Hemsedal perfekt för äventyrliga skidåkare i alla åldrar.” Jag tycker det rimmar dåligt med att vid olyckor säga att de har noll ansvar utanför pisterna. När det är en del av marknadsföringen kan man inte bli förvånad att gästerna uppfattar det som en del av anläggningen. Och är det dessutom ”perfekt för alla åldrar” kanske man som förälder inte direkt tänker att det finns pistnära områden med stor lavinrisk. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Vem är ansvarig när ett barn hamnar i en lavin, utanför pisten?
Tillbaka
Topp