Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vem köper ny utrustning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xQubeZ" data-source="post: 1196697" data-attributes="member: 166112"><p>Inflation är väl en anledning till att saker är dyrare idag än för typ 10 år sedan. Sen de nyaste o dyraste skalkläderna har ju många smarta funktioner och lösningar som de stora företagen säkert lagt mycket pengar på att utveckla och testa. Men sen är det ju alltid så att vill du ha det ”bästa” får du betala ett premium. Sen har det väl blivit lite trendigt med dyra tekniska kläder även oss de personer som egentligen inte har någon användning för dem och ifall då mer personer köper produkterna kan företagen självklart öka priserna på produkterna.</p><p></p><p>Personligen köper jag bara kläder på rea i princip då jag tycker de är för dyra vid fullpris. Dock Går det ofta att hitta bra deals ifall man har tålamodet att vänta lite. Men imo är det en väldigt mycket mer finslipad produkt du får när du köper en av toppmodellerna. Personligen vill jag ha goretex av den enkla anledningen att de har en hård kvalitéts kontroll på dem. Alla produkter som använder gortex måste godkännas av goretex själva och anses uppfylla deras standard. Vilket betyder att köper du en goretex jacka vet du i princip på förhand vad du får vilket imo kan va värt de extra pengarna.</p><p></p><p>Alltså jag tror att det du får för 12000kr (skulle aldrig själv köpa för det dock) är en väl igenomtänkt produkt med bra garanti och hård kvalitétskontroll som samtidigt är ”trendig” och kanske tom lite utav en designer produkt numera. Och du får ju självklart det ”enda” som de med massa pengar bryr sig om ”det bästa du kan köpa”.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xQubeZ, post: 1196697, member: 166112"] Inflation är väl en anledning till att saker är dyrare idag än för typ 10 år sedan. Sen de nyaste o dyraste skalkläderna har ju många smarta funktioner och lösningar som de stora företagen säkert lagt mycket pengar på att utveckla och testa. Men sen är det ju alltid så att vill du ha det ”bästa” får du betala ett premium. Sen har det väl blivit lite trendigt med dyra tekniska kläder även oss de personer som egentligen inte har någon användning för dem och ifall då mer personer köper produkterna kan företagen självklart öka priserna på produkterna. Personligen köper jag bara kläder på rea i princip då jag tycker de är för dyra vid fullpris. Dock Går det ofta att hitta bra deals ifall man har tålamodet att vänta lite. Men imo är det en väldigt mycket mer finslipad produkt du får när du köper en av toppmodellerna. Personligen vill jag ha goretex av den enkla anledningen att de har en hård kvalitéts kontroll på dem. Alla produkter som använder gortex måste godkännas av goretex själva och anses uppfylla deras standard. Vilket betyder att köper du en goretex jacka vet du i princip på förhand vad du får vilket imo kan va värt de extra pengarna. Alltså jag tror att det du får för 12000kr (skulle aldrig själv köpa för det dock) är en väl igenomtänkt produkt med bra garanti och hård kvalitétskontroll som samtidigt är ”trendig” och kanske tom lite utav en designer produkt numera. Och du får ju självklart det ”enda” som de med massa pengar bryr sig om ”det bästa du kan köpa”. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vem köper ny utrustning?
Tillbaka
Topp