Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vem köper ny utrustning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wrede44" data-source="post: 1196945" data-attributes="member: 141559"><p>Cirka 10 år är många herrans år i mitt fall.</p><p></p><p>Om vi bortser från färg, trender och passform och utgår endast utifrån jackans funktion mot väta och andning så är jag inte övertygad om att jag får särskilt mycket mer för pengarna om 3 år när jackorna kostar 10 000kr. Antingen är vi grundlurade av Tillverkarna som tjänar mer och mer pengar utan att tillföra något konkret värde eller så är vi väldigt högt upp på utvecklingskurvan där varje förbättring ex mm vattenpelare blir löjligt dyr. </p><p></p><p>Enligt Toyotas leanfilosofi är det inte den högsta kvaliteten man ska eftersträva utan den rätta kvaliteten för sitt syftet. Hillebergs tält har exempelvis endast 5000 mm vattenpelare att jämföras med. Dessa tål storm. Brukarna ni åka sidor i storm? Liftarna stänger iaf långt innan. </p><p></p><p>Jag förstår ärligt talat inte vad man betalar för? Funktionen har för mig varit densamma de senaste 10 åren.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wrede44, post: 1196945, member: 141559"] Cirka 10 år är många herrans år i mitt fall. Om vi bortser från färg, trender och passform och utgår endast utifrån jackans funktion mot väta och andning så är jag inte övertygad om att jag får särskilt mycket mer för pengarna om 3 år när jackorna kostar 10 000kr. Antingen är vi grundlurade av Tillverkarna som tjänar mer och mer pengar utan att tillföra något konkret värde eller så är vi väldigt högt upp på utvecklingskurvan där varje förbättring ex mm vattenpelare blir löjligt dyr. Enligt Toyotas leanfilosofi är det inte den högsta kvaliteten man ska eftersträva utan den rätta kvaliteten för sitt syftet. Hillebergs tält har exempelvis endast 5000 mm vattenpelare att jämföras med. Dessa tål storm. Brukarna ni åka sidor i storm? Liftarna stänger iaf långt innan. Jag förstår ärligt talat inte vad man betalar för? Funktionen har för mig varit densamma de senaste 10 åren. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vem köper ny utrustning?
Tillbaka
Topp