Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vem köper ny utrustning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel-LAB" data-source="post: 1197038" data-attributes="member: 66686"><p>Det är stor skillnad på grejor och grejor...</p><p>5000 mm vattenpelare är inte i närheten av att hålla tätt när man sätter sig i en blöt lift. På jackan, ja, det kan få passera så länge man inte åker i regn eller blötsnö, men helt oaktuellt på byxor.</p><p> Har vid några tillfällen köpt Oakley's toppmodeller på kläder och för ett antal år sedan hade de en jacka med Gore-tex-kopia-membran som var i 3-lagers modell. Rek.butikspris var 4500 kr. Efter en tids användande var membranet betydligt skadat, medan yttertyget var felfritt. Jackan läckte som ett såll... Det var 20.000 mm vattenpelare från början, jämförbart med Gore-Tex 27.000, men högst tvivelaktig livslängd.</p><p>Sedan dess har det varit många olika kläder från Sweet Protection (med Gore-Tex) som fungerat otroligt bra. Tunnare, lättare och mer hållbart. Några kronor mer i rek.butikspris, men, som nämns ovan, det finns riktigt bra Sweet Protection på rea.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel-LAB, post: 1197038, member: 66686"] Det är stor skillnad på grejor och grejor... 5000 mm vattenpelare är inte i närheten av att hålla tätt när man sätter sig i en blöt lift. På jackan, ja, det kan få passera så länge man inte åker i regn eller blötsnö, men helt oaktuellt på byxor. Har vid några tillfällen köpt Oakley's toppmodeller på kläder och för ett antal år sedan hade de en jacka med Gore-tex-kopia-membran som var i 3-lagers modell. Rek.butikspris var 4500 kr. Efter en tids användande var membranet betydligt skadat, medan yttertyget var felfritt. Jackan läckte som ett såll... Det var 20.000 mm vattenpelare från början, jämförbart med Gore-Tex 27.000, men högst tvivelaktig livslängd. Sedan dess har det varit många olika kläder från Sweet Protection (med Gore-Tex) som fungerat otroligt bra. Tunnare, lättare och mer hållbart. Några kronor mer i rek.butikspris, men, som nämns ovan, det finns riktigt bra Sweet Protection på rea. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vem köper ny utrustning?
Tillbaka
Topp