Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vem passar för ett säsongsjobb och frågor om arbetsvillkoren.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BNatur" data-source="post: 1079007" data-attributes="member: 160202"><p>Hej alla och tack för era svar!</p><p></p><p>unsuspected: Nej, det är nog inte så många i 30+ som säsongar, men det spelar ju ingen roll. Jo visst gäller tillgång och efterfrågan.</p><p></p><p></p><p>linkan_110: Jo du har nog rätt. Jag får fundera på saken. Det låter inte som en grej för mig att jobba som du gjorde dock. Jag kommer inte att jobba kväll hur som helst och bil har jag inte. Jag kommer bli tvungen att samåka med andra men har bostad på några mils avstånd. Jo, jag får nog kanske tänka om för arbetsvillkoren funkar nog inte för just mig. Tack för din input!</p><p></p><p></p><p>Heddious: De sätter lön enligt kollektivavtal. De står under ett fack jag inte minns namnet på men står strax över Handels iaf. Jag får väl kolla med facket även om jag nu har bestämt mig för att inte jobba säsong, orkar inte pga stress. Jo, jag kan iof fråga nån som har jobbat där förut under förutsättning att den personen också var i 30-års åldern när den jobbade. Tack för dina tankar!</p><p></p><p> jonaslukarlsson: Oj, 24 år gamla avtal, det låter ju helt sinnessjukt. Jag förstår att det var en bidragande orsak för din del! Det låter absurt hur de har behandlat dig faktiskt, men ja, olagligt eller inte, de gjorde så ändå. Mitt mål är dock inte att klättra högt utan isf bara säsonga tills jag får ett annat jobb, förhoppningvis redan vid årsskiftet/tidigt i vår. Så jag drömmer inte om att säsonga, det är bara ett jobb för mig även om arbetsuppgifterna verkar jättekul. För mig är det viktigare med bra arbetsvillkor, struktur (fast eget ansvar) och dylikt. Hyfsade arbetsuppgifter vill jag ha men jag måste veta att företaget jag jobbar för följer lagen. Det låter som en väldigt tuff värld utifrån det du beskriver och sorgligt att det inte finns någon vilja till att börja betala mer för kompetensen.</p><p></p><p>Så ja, anledningen till säsongsarbete för min del är att jag inte just nu har så mycket annat jobb på gång plus att det låter roligt att få jobba i verkstaden samt uthyrningen. Men det är inget jobb jag ser som ett långsiktigt då jag eg vill jobba mer mot friluftsliv, klimat och miljö. Så det här är eg "bara" ett jobb på vägen mot ett annat jobb. Jag kommer att bo i min egna lägenhet då anläggningen ligger med bil/bussavstånd från den stad jag bor i. Så jag slipper biten att dela stuga med massa partysugna 20-åringar! Jag tror att den livsstil som dina äldre kompisar värderar inte är något för mig eftersom den just innebär dålig lön, dåliga villkor och inte veta hur man ska försörja sig efter säsongens slut. Jo, precis, det är nog så att mina värderingar är annorlunda ang. jobberbjudande på skidanläggning pga min arbetssituation. Men nu har jag fått en annan insikt i branschen och kan med all säkerhet säga att den inte är något för mig. Tusen tack för att du delade med dig av dina tankar och erfarenheter, väldigt värdefullt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BNatur, post: 1079007, member: 160202"] Hej alla och tack för era svar! unsuspected: Nej, det är nog inte så många i 30+ som säsongar, men det spelar ju ingen roll. Jo visst gäller tillgång och efterfrågan. linkan_110: Jo du har nog rätt. Jag får fundera på saken. Det låter inte som en grej för mig att jobba som du gjorde dock. Jag kommer inte att jobba kväll hur som helst och bil har jag inte. Jag kommer bli tvungen att samåka med andra men har bostad på några mils avstånd. Jo, jag får nog kanske tänka om för arbetsvillkoren funkar nog inte för just mig. Tack för din input! Heddious: De sätter lön enligt kollektivavtal. De står under ett fack jag inte minns namnet på men står strax över Handels iaf. Jag får väl kolla med facket även om jag nu har bestämt mig för att inte jobba säsong, orkar inte pga stress. Jo, jag kan iof fråga nån som har jobbat där förut under förutsättning att den personen också var i 30-års åldern när den jobbade. Tack för dina tankar! jonaslukarlsson: Oj, 24 år gamla avtal, det låter ju helt sinnessjukt. Jag förstår att det var en bidragande orsak för din del! Det låter absurt hur de har behandlat dig faktiskt, men ja, olagligt eller inte, de gjorde så ändå. Mitt mål är dock inte att klättra högt utan isf bara säsonga tills jag får ett annat jobb, förhoppningvis redan vid årsskiftet/tidigt i vår. Så jag drömmer inte om att säsonga, det är bara ett jobb för mig även om arbetsuppgifterna verkar jättekul. För mig är det viktigare med bra arbetsvillkor, struktur (fast eget ansvar) och dylikt. Hyfsade arbetsuppgifter vill jag ha men jag måste veta att företaget jag jobbar för följer lagen. Det låter som en väldigt tuff värld utifrån det du beskriver och sorgligt att det inte finns någon vilja till att börja betala mer för kompetensen. Så ja, anledningen till säsongsarbete för min del är att jag inte just nu har så mycket annat jobb på gång plus att det låter roligt att få jobba i verkstaden samt uthyrningen. Men det är inget jobb jag ser som ett långsiktigt då jag eg vill jobba mer mot friluftsliv, klimat och miljö. Så det här är eg "bara" ett jobb på vägen mot ett annat jobb. Jag kommer att bo i min egna lägenhet då anläggningen ligger med bil/bussavstånd från den stad jag bor i. Så jag slipper biten att dela stuga med massa partysugna 20-åringar! Jag tror att den livsstil som dina äldre kompisar värderar inte är något för mig eftersom den just innebär dålig lön, dåliga villkor och inte veta hur man ska försörja sig efter säsongens slut. Jo, precis, det är nog så att mina värderingar är annorlunda ang. jobberbjudande på skidanläggning pga min arbetssituation. Men nu har jag fått en annan insikt i branschen och kan med all säkerhet säga att den inte är något för mig. Tusen tack för att du delade med dig av dina tankar och erfarenheter, väldigt värdefullt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vem passar för ett säsongsjobb och frågor om arbetsvillkoren.
Tillbaka
Topp