Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vem vill till Alta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oscar-Franzen" data-source="post: 122817" data-attributes="member: 40736"><p>Hej Annika!</p><p></p><p>Lite förviranade debatt mellan Norge och Usa, men lugn jag har varit på både ställena. Det finns flera likheter mellan de båda orterna i även om skillnaderna är fler och desto större. Namnet på gruvbyn i klippiga bergen är hämtat från orginalet i Norge, och som nästa likhet kan jag säga att oavsätt vart du ska så är det bra att ha med sig mycket flis till Alta.</p><p></p><p>Liftkortspriserna är det första som kostar, om jag inte minns frl så kostade ett dagkort ca 65 dollars i Alta. Vi köpte late season pass som varade säsongen ut i både Alta och Snowbird. Tänk på att liftsystemen sitter ihop och att du säkert vill åka i Snowbird en hel del ( brantare och ibland mer snö). I Alta sälj bara ett begränsat antal liftkort varje dag, så bra dagr med mycket snö så är det först till kvarn som gäller. Att köpa säsongskort för hela vintern i Alta det kan du redan glömma, de säljs alla i början av september påp en dag till folk som har anmält sig på en lista säsongen innan och kan komma dit och hämta och betala i sep. Vet dock inte vad en hel säsong kostar i Snowbird men ett dagskort låg på runt 70 dollars. Men då är det tillåtet att åka snowboard också (uhh som om det skulle vara en fördel) Annas så finns ju hela Park City också inom en timmas avstånd, samt Snowbasin 1,5 h. </p><p></p><p>Mitt tips till dig är nog att du komme rvilja åka alla orterna om du först ska till Utah, vilket jag hoppas att du ska för det är världens bästa skidåkning. Säg det inte till någon annan bara är du snäll. Hoppas inte priserna på liftkort skrämmer dig, det är värt det. Vad boende kostar så får du räkna ut det själv, jag var lycklig och bodde gratis men det är inte billigt! Allt boende under 1000 kr natten hittar du nog downtown i Salt Lake.</p><p></p><p>Till sist glöm inte att du MÅSTE ha tillgång till bil (4x4) för att få med dig bra snö! Lifta funkar bara de dagar det inte har snöat. Ha det gött till vintern!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oscar-Franzen, post: 122817, member: 40736"] Hej Annika! Lite förviranade debatt mellan Norge och Usa, men lugn jag har varit på både ställena. Det finns flera likheter mellan de båda orterna i även om skillnaderna är fler och desto större. Namnet på gruvbyn i klippiga bergen är hämtat från orginalet i Norge, och som nästa likhet kan jag säga att oavsätt vart du ska så är det bra att ha med sig mycket flis till Alta. Liftkortspriserna är det första som kostar, om jag inte minns frl så kostade ett dagkort ca 65 dollars i Alta. Vi köpte late season pass som varade säsongen ut i både Alta och Snowbird. Tänk på att liftsystemen sitter ihop och att du säkert vill åka i Snowbird en hel del ( brantare och ibland mer snö). I Alta sälj bara ett begränsat antal liftkort varje dag, så bra dagr med mycket snö så är det först till kvarn som gäller. Att köpa säsongskort för hela vintern i Alta det kan du redan glömma, de säljs alla i början av september påp en dag till folk som har anmält sig på en lista säsongen innan och kan komma dit och hämta och betala i sep. Vet dock inte vad en hel säsong kostar i Snowbird men ett dagskort låg på runt 70 dollars. Men då är det tillåtet att åka snowboard också (uhh som om det skulle vara en fördel) Annas så finns ju hela Park City också inom en timmas avstånd, samt Snowbasin 1,5 h. Mitt tips till dig är nog att du komme rvilja åka alla orterna om du först ska till Utah, vilket jag hoppas att du ska för det är världens bästa skidåkning. Säg det inte till någon annan bara är du snäll. Hoppas inte priserna på liftkort skrämmer dig, det är värt det. Vad boende kostar så får du räkna ut det själv, jag var lycklig och bodde gratis men det är inte billigt! Allt boende under 1000 kr natten hittar du nog downtown i Salt Lake. Till sist glöm inte att du MÅSTE ha tillgång till bil (4x4) för att få med dig bra snö! Lifta funkar bara de dagar det inte har snöat. Ha det gött till vintern!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vem vill till Alta?
Tillbaka
Topp