Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vemdalen eller Trysil vecka 15
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 1273199" data-attributes="member: 57206"><p>Härjedalingen går ända in till Ramundberget, och det är definitivt snösäkert. Ramundberget hade ju länge som slogan att de endast kör natursnö och skaffade väl snökanoner så sent som 2012. Måste vara en av Sveriges snösäkraste skidorter. Under påsk finns det givet snö i backarna och brukar inte heller vaa något problem att åka längdskidor uppe på fjället.</p><p></p><p>Sen är det dock kanske inte så billigt längre och fallhöjden är inte jätteimponerande. I gengäld är det som sagt bra fjällkänsla, lite folk och mycket snö. Ofta på våren kan det nästan vara barmark i Funäsdalen men så fort man kommer till Bruksvallarna märker man att det är betydligt mycket mer snö.</p><p></p><p>Jag var i Ramundberget andra påskveckan förra året och nej det var inte mycket folk. Möjligen på påskafton då men annars behövde jag inte stå i kö mer än max 5 gånger nere vid Fjällgårdexpressen i max 5 minuter. I övrigt har jag varit där över 15 gånger både påsk- och sportlov genom åren och visst kan det bli folk men inte i närheten av Sälen eller Åre. Kanske är mer folk på Funäsdalsberget?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 1273199, member: 57206"] Härjedalingen går ända in till Ramundberget, och det är definitivt snösäkert. Ramundberget hade ju länge som slogan att de endast kör natursnö och skaffade väl snökanoner så sent som 2012. Måste vara en av Sveriges snösäkraste skidorter. Under påsk finns det givet snö i backarna och brukar inte heller vaa något problem att åka längdskidor uppe på fjället. Sen är det dock kanske inte så billigt längre och fallhöjden är inte jätteimponerande. I gengäld är det som sagt bra fjällkänsla, lite folk och mycket snö. Ofta på våren kan det nästan vara barmark i Funäsdalen men så fort man kommer till Bruksvallarna märker man att det är betydligt mycket mer snö. Jag var i Ramundberget andra påskveckan förra året och nej det var inte mycket folk. Möjligen på påskafton då men annars behövde jag inte stå i kö mer än max 5 gånger nere vid Fjällgårdexpressen i max 5 minuter. I övrigt har jag varit där över 15 gånger både påsk- och sportlov genom åren och visst kan det bli folk men inte i närheten av Sälen eller Åre. Kanske är mer folk på Funäsdalsberget? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vemdalen eller Trysil vecka 15
Tillbaka
Topp