Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vemdalen suger!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 1925" data-attributes="member: 10565"><p>Men du kan väl ändå inte komma här och påstå att Vemdalen är bra.</p><p>Det är ju självklart att du åker dit om du bor nära. Vad gör man inte för att stilla det eviga kliandet i benen.</p><p>Men det är lite annorlunda för oss som får betala dyra penningar och sitta på en buss i nio timmar för att komma dit. Och när man väl kommit fram står man och tittar sig omkring och letar efter bergen man ska åka på. Och efter mycket letande inser man tillslut till sin stora besvikelse att det faktiskt är den lilla kullen som knappt sticker över skidspetsarna som dom har tänkt sig att man ska åka på.</p><p>Om jag minns rätt så var det 300 fallhöjdsmeter. För mig tog det cirka en minut från toppen till botten att åka ner. (Såvida man inte tar pensionärsvängen, då kommer man inte ner. Inte på skidor i alla fall)</p><p>Sedan är det 20 minuters liftåkande och köande för att ta sig upp igen eftersom dom inte har sin emminenta sittlift öppen. Den bara finns där för att retas med en.</p><p>Nej, för oss som bor så pass långt ifrån är det en riktig miss att dra dit. Det är som sagt mycket bättre att lägga sina surt sparade slantar på ett bättre ställe.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 1925, member: 10565"] Men du kan väl ändå inte komma här och påstå att Vemdalen är bra. Det är ju självklart att du åker dit om du bor nära. Vad gör man inte för att stilla det eviga kliandet i benen. Men det är lite annorlunda för oss som får betala dyra penningar och sitta på en buss i nio timmar för att komma dit. Och när man väl kommit fram står man och tittar sig omkring och letar efter bergen man ska åka på. Och efter mycket letande inser man tillslut till sin stora besvikelse att det faktiskt är den lilla kullen som knappt sticker över skidspetsarna som dom har tänkt sig att man ska åka på. Om jag minns rätt så var det 300 fallhöjdsmeter. För mig tog det cirka en minut från toppen till botten att åka ner. (Såvida man inte tar pensionärsvängen, då kommer man inte ner. Inte på skidor i alla fall) Sedan är det 20 minuters liftåkande och köande för att ta sig upp igen eftersom dom inte har sin emminenta sittlift öppen. Den bara finns där för att retas med en. Nej, för oss som bor så pass långt ifrån är det en riktig miss att dra dit. Det är som sagt mycket bättre att lägga sina surt sparade slantar på ett bättre ställe. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vemdalen suger!!
Tillbaka
Topp